۰ نفر

اعطای تسهیلات کم بهره «مرابحه» و «مسکن» به فرهنگیان

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 423885
اعطای تسهیلات کم بهره «مرابحه» و «مسکن» به فرهنگیان

وزیرآموزش و پرورش اظهارکرد: پرداخت تسهیلات احداث مسکن را برای زوجین فرهنگی در کلان شهر تهران تا سقف ۱۶۰میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت تا سقف ۱۲۰میلیون تومان و نیز در سایر شهرها برای زوجین فرهنگی تا سقف ۱۰۰میلیون تومان با کارمزد ۱۲درصد خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی  درآیین انعقاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و بانک ملی، اظهار کرد: در اقدامی بی‌نظیر تفاهم نامه‌ای با بانک ملی در خصوص اعطا تسهیلات کم بهره به فرهنگیان منعقد شده است.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش سازماندهی و ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان است، اظهار کرد:  پرداخت تسهیلات کم بهره در دو سرفصل مرابحه و مسکن، بدون سپرده گذاری، تحت عنوان وام‌های ثانویه‌ حمایتی با بازپرداخت بلند مدت از ابتدای سال جدید در سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات احداث مسکن را برای زوجین فرهنگی درکلان شهرتهران تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای۲۰۰ هزار جمعیت تا سقف۱۲۰ میلیون تومان و نیز در سایرشهرها برای زوجین فرهنگی تا سقف۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد خواهد بود.

وی افزود: پرداخت وام احداث مسکن در این تفاهم نامه، بصورت انفرادی در شهرتهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۸۰ میلیون تومان و همچنین در سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله، می باشد.

عضو کابینه دولت  تدبیر و امید  تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مرابحه، تا سقف۶۰ میلیون تومان، به ازای هر فرهنگی واجد شرایط با بازپرداخت ۵ ساله (۶۰ ماهه) از دیگر مواردی است که در مفاد این تفاهم نامه، در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان، به خوبی تبیین و تشریح شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در ادامه اضافه کرد: سقف تسهیلات خرید مسکن در شهر تهران۶۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بانک ملی کشور، از تعامل گسترده با وزارت آموزش و پرورش به منظور اعطا تسهیلات بانکی و همچنین توسعه‌ مشارکت‌ها استقبال کرده است، گفت: بانک ملی، اهتمام ویژه‌ای نسبت به همیاری و همراهی با جامعه‌ی فرهنگیان در راستای پرداخت تسهیلات خواهد داشت.