۰ نفر

جهانگیری به نخست وزیر عراق چه گفت؟

۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۳۸
کد خبر: 380043
جهانگیری به نخست وزیر عراق چه گفت؟

معاون اول رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق، امام حسین (ع) و خاندان رسالت و امامت را ریسمان وحدت و همبستگی 2 ملت توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در این گفتگوی تلفنی، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین، شهادت جمعی از زائران و عزاداران حسینی در حادثه دیروز کربلا را نیز تسلیت گفت و از نخست وزیر عراق برای مدیریت شایسته مراسم تعزیت سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا تشکر کرد.

معاون اول رئیس جمهور، امام حسین (ع) و خاندان رسالت و امامت را ریسمان وحدت و همبستگی دو ملت ایران و عراق توصیف و تاکید کرد: درک این موضوع که چگونه در مدتی محدود ده‌ها میلیون نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در ایام اربعین در عراق گرد هم آمده و در کمال آرامش و بدون هیچ مشکلی به انجام مناسک این مناسبت مهم می‌پردازند، برای دنیا راحت نیست.

وی همچنین با قدردانی از لغو روادید زائران ایرانی، برای ایام اربعین و همت دولت عراق در بازگشایی مرز خسروی، اظهار داشت: دولت و مردم ایران آمادگی کامل دارند تا به هر نحو ممکن یاری‌کننده ملت و دولت عراق در برگزاری باشکوه مراسم های این ایام باشند.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد تا توافقات تهران و بغداد در مسیر سازنده فعلی و با سرعت بیشتر اجرایی و عملیاتی شوند و مدیریت دولت عراق در اجرای این توافقات را مفید و موثر عنوان کرد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تسلیت متقابل به ملت ایران و خانواده ایرانیان جانباخته در حادثه دیروز کربلا، گفت: امیدواریم با درس گرفتن از حادثه دیروز، جلوی تکرار حوادث مشابه را بگیریم. دولت و ملت عراق همواره از حضرت آیت الله خامنه‌ای، رئیس محترم جمهوری و دولت و ملت ایران در همراهی و همکاری برای برگزاری شایسته مناسبات دینی در عراق کمال تشکر را دارد.

عبدالمهدی با بیان اینکه روابط دو کشور و دو ملت بسیار دوستانه و عمیق است و در همین راستا تعمیق و گسترش خواهد یافت، اظهار داشت: توافقات بین دو کشور با روندی مطلوب در حال اجراست و امیدوارم با جدیت و اراده مثبت مقامات ارشد دو کشور بتوانیم سرعت اجرای این توافقات را بیش از پیش افزایش دهیم.