۰ نفر

چه کسانی در ماه رمضان سبد غذایی می‌گیرند؟

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۱
کد خبر: 271559
چه کسانی در ماه رمضان سبد غذایی می‌گیرند؟

وزیر رفاه گفت: در بحث حمایت غذایی در آستانه ماه رمضان سبد غذایی میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی ربیعی گفت: پیرو سیاست‌های امنیت غذایی و در آستانه ماه مبارک رمضان سبد غذایی ویژه‌ای را برای خانواده‌های محروم توزیع خواهیم کرد.

وی‌ ادامه داد: این سبد غذایی برای خانواده‌های کامل به ارزش ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود و سیزدهمین سبدی است که در راستای سیاست‌های حمایت غذایی از سوی دولت اعلام و توزیع می‌شود.

ربیعی گفت:‌در این سبد غذایی به مناسبت ماه رمضان اقلامی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات، روغن مایع، لبنیات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و خرما قرار دارد.

وزیر رفاه افزود: خانواده‌ها می‌توانند به دلخواه خود از هر میزانی که می‌خواهند از این اقلام مورد نیاز دریافت کنند و همچنین می‌توانند در نوبت‌های مختلف به فروشگاه‌ها مراجعه و سبد خود را بگیرند.

وی‌ ادامه داد: تعاونی‌ها و تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند قبل از قبیل شهروند، رفاه، هایپر، سپه، اتحادیه فرهنگیان و... این سبد غذایی را توزیع می‌کند.

وزیر رفاه گفت: ارزش ریالی سبد غذایی ماه رمضان ۲۲۰ میلیارد تومان است و سعی کرده‌ایم به سمت گروه‌هایی برویم که تحت نظر سازمان‌های حمایتی نیستند.

ربیعی گفت:‌ البته علاوه بر توزیع سبد غذایی به صورت هدف‌دار به سراغ زنان دچار سوءتغذیه، کودکانی که در بدو تولد دچار سوءتغذیه هستند و مهدروستاها در مناطق محروم می‌رویم که البته در طول سال به صورت مداوم وعده غذایی گرم دریافت کرده‌اند و سعی داریم با حمایت غذایی برنامه‌هایی را برای رفع سوءتغذیه اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: ۲۳۹ هزار دانش آموز  در مراکز شبانه روزی هم تحت پوشش این سبد غذایی قرار می‌گیرند.