۰ نفر

تاثیرگذاری فناوری بر تمام شئون اقتصادی

جهرمی: انقلاب چهارم صنعتی همان اقتصاد دیجیتال است/ مجبوریم به اقتصاد دیجیتال توجه کنیم و به جوانان فرصت دهیم

۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۱۹
کد خبر: 247939
جهرمی: انقلاب چهارم صنعتی همان اقتصاد دیجیتال است/ مجبوریم به اقتصاد دیجیتال توجه کنیم و به جوانان فرصت دهیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انقلاب چهارم صنعتی همان اقتصاد دیجیتال بوده که مهم‌ترین عامل آن خلاقیت جوانان است و مجبوریم به اقتصاد دیجیتال توجه کنیم و لازمه آن این است که به جوانان فرصت دهیم.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین پایانی همایش مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان با بیان اینکه در طول برنامه ششم در وزارت ارتباطات حدود ۵۰ درصد کارکنان بازنشسته می‌شوند و به ازای هر ۳ بازنشسته، یک نفر مشغول می‌شود، گفت: این یعنی باز شدن جا برای اشتغال جوانان که یک فرصت بی‌نظیر است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، وی با بیان اینکه روند اقتصاد دنیا به سمت نقش‌آفرینی جوانان است، افزود: ۱۰ شرکت برتر دنیا به لحاظ گردش مالی شرکت‌های حوزه فناوری هستند که توسط جوانان مدیریت می‌شوند. آذری جهرمی انقلاب صنعتی چهارم را در حال وقوع دانست و اظهارداشت: انقلاب چهارم صنعتی همان اقتصاد دیجیتال بوده که مهم‌ترین عامل آن خلاقیت جوانان است و مجبوریم به اقتصاد دیجیتال توجه کنیم و لازمه آن این است که به جوانان فرصت دهیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه امروز جوانان ما می‌خواهند حرف خود را در دنیا بزنند و در این راستا باید هوشیار باشند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هوشیاری امید است که امروز سعی می‌شود به طرق مختلف ناامیدی در جامعه تزریق شود که عملکرد بد مسئولان یکی از دلایل آن است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما باید همچون شهیدان انقلاب، کشور را توسعه دهند و شهیدانی چون شهید قندی و... که نورچشمی کسی نبودند، اما انقلاب را پیروز کردند، خاطر نشان کرد: اگر مسوولی اشکال دارد معنای آن ناکارآمدی نظام اسلامی نیست که این به اراده و مطالبه گری ما بستگی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تاثیرگذاری فناوری بر تمام شئون اقتصادی گفت: امروز فناوری در حوزه ترافیک، حمل‌ونقل، مدیریت افکار عمومی، اقتصاد و اشتغال و... واردشده و مشکلات را حل کرده و هدف ما این است که به جایگاه خود در اقتصاد دیجیتال در دنیا برسیم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه اینگونه نباشد که وقتی در شرایط نیاز هستیم جوانان را فرا بخوانیم و بعد از آن فراموششان کنیم، اظهارداشت: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید به سمت جوانان برویم. پدران ما با یک طرح جدیدی تغییراتی را در این کشور ایجاد کردند و با یک اعتقاداتی، جوانان دیروز از زیر بار حرف استکبار جهانی بیرون آمدند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز جوانان باید هوشیار باشند و آن نیز باید همراه با امید باشد اگر امید نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: هوشیاری این است که شفافیت ایجاد کنیم، جوانان امروز باید خودساخته باشند و کسانی که دنبال نا امیدی هستند را بشناسند و به آنها متکی نباشند. جوانان نیز باید مطالبه گر باشند، امید اگر از بین رفت دیگر به راه درست بازگشتن سخت است.

وی اعلام کرد: دولت برای ورود به عرصه دیجیتال برنامه ریزی کرده و اقدام خواهد کرد که با وجود ظرفیتی که دارد به جایگاه اصلی خود در منطقه از نظر اقتصاد دیجیتال برسیم.