۰ نفر

وضعیت نفتکش ایرانی از زبان ربیعی

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۳۲
کد خبر: 244471
وضعیت نفتکش ایرانی از زبان ربیعی

مسئول رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی با بیان اینکه نیروهای ایرانی ساعت ۲:۳۰ بامداد به محل حریق نفتکش خواهند رسید، اظهار کرد: احتمالا ۸۰ درصد مسائل فردا روشن می‌شود.

 علی ربیعی، با اشاره به اعزام تکاوران ایرانی به محل حادثه گفت: تکاوران ایرانی با نیروهای چینی ترکیب شدند و به سمت نفتکش آتش گرفته اعزام شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، وی افزود: احتمالا فردا از ساعت ۷ صبح به وقت محلی و ۲:۳۰ به وقت ایران به محل برسند.

مسئول رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی در مورد وضعیت تیم عملیاتی اطفای حریق توضیح داد: در حال حاضر دو کشتی ژاپنی در منطقه مستقر شده‌اند و ژاپن نیز اعلام کرده دو کشتی دیگر نیز به محل اعزام می‌کند. یک کشتی کره‌ای نیز در محل قرار دارد.

علاوه بر این سه کشتی ایرانی که برای این منظور توسط ایران اجاره‌شده‌اند، در محل مستقر شده‌اند و سه کشتی دیگر نیز برای پشتیبانی اجاره شده‌اند.

ربیعی با اشاره به پیدا شدن دو پیکر صبح امروز در موتورخانه نفتکش گفت: این دو پیکر برای تشخیص هویت به سمت شانگهای در حال اتنقال هستند و باید آزمایش DNA برای تشخیص هویت آنها گرفته شوند.

وی به این سوال که چه میزان احتمال زنده بودن سایر پرسنل کشتی وجود دارد، پاسخ داد: کارشناسان معتقدند نمی‌توان هیچ پیش‌بینی دقیقی از وضعیت پرسنل ارائه کرد. مشخص نیست فردا با چه وضعی روبرو خواهیم شد. احتمالا فردا ۸۰ درصد مسائل روشن خواهد شد.

بر اساس این گزارش یک نفتکش ایران در تاریخ ۱۶ دی ماه با یک کشتی چینی در دریای شرق چین برخورد کرد که بر اثر آن نفتکش ایرانی دچار حریق شد و ۳۲ پرسنل آن مفقود شدند. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است.