۰ نفر

۷هزار خیریه ترازنامه مالی‌شان را افشا نمی‌کنند

۸ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۴۰
کد خبر: 240998
۷هزار خیریه ترازنامه مالی‌شان را افشا نمی‌کنند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اظهار تعجب از این‌که چرا امروز نمی‌توانیم همان اقدامی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اجرای طرح کاداستر کرده است را در حوزه اقتصادی کشور پیاده کنیم؟ عنوان کرد: ابزارهای زیادی در کشور برای شفافیت اقتصادی وجود دارد و ما در کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی به دنبال آن هستیم که با اجرای قوانین، پیگیر افشای اطلاعات مالی بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی عصر روز جمعه هشتم دی‌ماه در گردهمایی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان کرمان با حضور معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تحولات اساسی و پایه‌ای در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد شده است و رتبه تک رقمی ایران در این زمینه نشان دهنده تلاش‌های فراوان کارکنان این سازمان است.

وی از اجرای طرح موفق کاداستر در سطح کشور سخن به میان آورد و بیان کرد: طرح شناسنامه زمین (کاداستر)، به زمین‌های کشور هویت داده است و با وجود همه مشکلات و کمبودهای مالی درصد زیادی از این طرح اجرا شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی کاهش فسادهای اقتصادی و کاهش پرونده‌های قضایی را از جمله خروجی‌های طرح کاداستر ذکر کرد و افزود: اجرای طرح‌های شفافیت اطلاعاتی، زمینه ساز کاهش فسادها در جامعه خواهند شد.

وی با انتقاد از اینکه 7 هزار خیریه فعال موجود در سطح کشور که کار اقتصادی می‌کنند، تراز نامه مالی خود را افشا نمی‌کنند، ادامه داد: برای جلوگیری از فسادها ابزار وجود دارد و نیاز به کارهای عجیب نداریم اما متاسفانه از این ابزارها استفاده نمی‌کنیم.

پورابراهیمی در پایان با گرامیداشت نهم دی‌ماه خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم تا فردا نهم دی‌ماه با شکوه هرچه تمام تر در راهپیمایی این روز تاریخی انقلاب اسلامی شرکت کنند، ضمن آنکه آنهایی که برای این نظام خواب دیده‌اند (فعالیت‌های برخی شبکه‌های اجتماعی برای عدم حضور مردم در راهپیمایی 9 دی) بدانند که خواب آنها هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و مردم ایران همواره نشان داده اند که هوشیاری خود را حفظ خواهند کرد.