۰ نفر

در سوچی روسیه؛

آغاز به کار اجلاس سازمان همکاری شانگهای با حضور جهانگیری

۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴
کد خبر: 234958
آغاز به کار اجلاس سازمان همکاری شانگهای با حضور جهانگیری

اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در شهر سوچی روسیه آغاز بکار کرد.

این اجلاس با شرکت هشت نخست وزیر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و نیز مقام های عالیرتبه کشورهای عضو ناظر شامل معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر روز جمعه در کنگره سنتر شهر سوچی آغاز بکار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه در آغاز این اجلاس به تحریم های غرب اشاره کرد که به شیوه معمول آمریکا و متحدانش علیه کشورهای مستقل تبدیل شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از نخست وزیر روسیه نوشت: برخی از کشورها از تحریم های یکجانبه برای دستیابی به برتری و به دست آوردن منابع استفاده می کنند.

موضوعاتی همچون همکاری های کشورهای عضو سازمان شانگهای، برخی مسائل مهم بین المللی ازجمله تحریم ها و بحران های منطقه ای در دستور کار این اجلاس قرار دارد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران که از روز گذشته در سوچی بسر می برد قرار است در این اجلاس در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت های حوزه شانگهای برای توسعه همکاری های منطقه ای سخنرانی کند.جهانگیری در سخنان خود به تبیین ظرفیت های کشورمان در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، فنی بویژه در دوران پسابرجام خواهد پرداخت.

سازمان همکاری شانگهای، سازمانی میان دولتی است که برای همکاری های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی، در سال 2001 از سوی چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه گذاری شد و در سالهای بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.

در زمان حاضر روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، پاکستان و هند اعضای سازمان همکاری شانگهای را تشکیل می دهند.