۰ نفر

ربیعی فردا به کرمانشاه می‌رود

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
کد خبر: 232919
ربیعی فردا به کرمانشاه می‌رود

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه فردا عازم منطقه زلزله زده استان کرمانشاه است،گفت: حوزه رفاه مددکاری روانی به ویژه حمایت از سالمندان و کودکانی که تنها مانده اند و خانواده هایی که دچار آسیب روحی شده اند، را در این مناطق پیگیری خواهد کرد.

«علی ربیعی» روز سه شنبه در حاشیه همایش خیرین کارآفرین که در مجموعه تلاش برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 100 گروه برای ارائه مشاوره های روانی به کرمانشاه اعزام شده اند ،افزود: همراه با ساخت خانه‌ها تلاش خواهد شد که خانه برای افراد آسیب ‌دیده که تنها مانده اند را تهیه کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی مسئولیت اصلی وزارت کار در برابر آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده کرمانشاه را توانبخشی و حمایت از خردسالان و سالمندانی عنوان کرد که در این حادثه اقوام خود را از دست داده اند.

به گفته وزیر کار، مسئولیت و وظیفه حقوقی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی حمایت از اشتغال و تولید است. موضوع بازگشت تولیدیها و صنایع در مناطق زلزله زده که دچار آسیب شده‌اند به چرخه صنعت و تولید در دولت مطرح شد و وزارت صنعت فهرستی از آنها را تهیه کرده که در اولویت دریافت تسهیلات برای احیا و برگشت به کار قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص بیمه بیکاری به افرادی که بر اثر زلزله کار خود را از دست داده اند، گفت: بر این اساس سازمان تامین اجتماعی به آن دسته از شاغلان در کارگاه‌ها که دارای سابقه بیمه بودند، بیمه بیکاری پرداخت خواهد کرد.

وی پیش بینی کرد مبلغ 1.2 میلیون تومان به حدود 10 هزار نفر برای مدت یک سال پرداخت شود و گفت: جمع آن رقم قابل توجهی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: با مشورت با رییس جمهوری از اختیار کمیسیون عالی اشتغال برای جابه‌جایی 30 درصد از منابع توسعه اشتغال در شهرهای زیر 10 هزار نفر و روستاها استفاده می‌کنیم.

ربیعی افزود: براین اساس سهم توسعه اشتغال در کرمانشاه در بخش روستایی که 4.2 درصد بود افزایش می یابد و در مجموع می‌توان گفت ما بخشی از منابع را جابه‌جا می‌کنیم تا علاوه بر تخفیف تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی 160 تا 170 میلیارد تومان هم نیز اختصاص دهیم.