۰ نفر

تشکر جهانگیری از مهمان‌نوازی دولت و مردم عراق از زائران

۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶
کد خبر: 230479
تشکر جهانگیری از مهمان‌نوازی دولت و مردم عراق از زائران

معاون اول رئیس جمهوری با تشکر از مهمان نوازی دولت و مردم عراق از زائران ابا عبدالله الحسین (ع) افزود: لازم است از طرف دولت هم کسی در این جمع حاضر شود و از این خدمات تشکر کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح پنجشنبه پیش از ترک تهران به سمت نجف اشرف اظهار داشت: حضور در راهپیمایی اربعین توفیق بزرگی است، اما بیشتر این حضور به این دلیل است که در کنار مردم باشیم و اطمینان دهیم که وقتی دولت مجوز خروج صادر می‌کند یعنی از نظر دولت همه تصمیم ‌ها برای آرامش و امنیت مردم گرفته شده است.

وی حضور در میان زائران اربعین حسینی و قدردانی از دستگاه‌های خدمت رسان در این مراسم را از جمله اهداف سفر یک روزه خود اعلام کرد و افزود: نزدیک به سه میلیون ایرانی در یک مقطع زمانی کوتاه با مجوز دولت از کشور خارج و در کشور دیگری حاضر می‌شوند و وقتی این حجم از مردم در مراسمی حضور دارند ما به عنوان خدمتگزاران مردم باید در کنارشان باشیم.

جهانگیری گفت: اربعین یادآور خاطرات و راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و در سال های گذشته به نحوی در کشور‌های مختلف برگزار می‌شد و در عراق به دلیل وجود بارگاه آن حضرت این مراسم با شکوه و عظمتی خاص برگزار می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری صح پنجشنبه به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از فرودگاه مهرآباد عازم نجف اشرف شد.

اسحاق جهانگیری با حضور در برخی موکب ها در این مسیر از روند خدمات رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی و زائران بازدید می کند.

جهانگیری در این سفر غیر رسمی به عراق با حضور در جمع راهپیمایان اربعین حسینی در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی با آنان همراه می‌شود.

حضور در بارگاه مقدس حضرت علی علیه السلام و زیارت آن آستان مطهر از دیگر برنامه های سفر معاون اول رئیس جمهوری به نجف اشرف اعلام شده است.

در این سفر، وزیر ورزش و جوانان، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کند.