۰ نفر

تغییر استانداردهای قند و نمک و روغن

۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹
کد خبر: 214920
تغییر استانداردهای قند و نمک و روغن

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه افتتاح ساختمان اداری اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به توجه دولت به موضوع سلامت مردم از تغییر استانداردهای قند، نمک و روغن در محصولات غذایی خبر داد.

نیره پیروزبخت در این مراسم که با حضور مسئولان استان خراسان جنوبی برگزار شد با اعلام این خبر، گفت: قند، نمک و روغن جزء مواد غذایی پرمصرف است که استفاده از آنها در سایر محصولات غذایی تابع استانداردهای ویژه ای است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: برای سلامت مردم در استانداردهای این سه ماده تجدیدنظر کردیم تا مضرات محصولات غذایی ناشی از مصرف بی رویه قند، نمک و روغن به حداقل کاهش یابد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این اقدام مورد توجه برخی سازمانهای بین المللی نیز قرار گرفت، افزود: به همین دلیل سازمان بین المللی کدکس غذایی، تدوین استاندارد 7 نوع روغن گیاهی را به سازمان ملی استاندارد ایران محول کرده است.

پیروزبخت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صادرات کالا به کشور افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به هم مرز بودن کشورمان با افغانستان ، لازم است آزمایشگاهی را در مبادی مرزی ایجاد و تجهیز کنیم تا علاوه بر تسهیل در صادرات، سهم عمده ای در بازار کشور افغانستان داشته باشیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار همراهی و مساعدت مسئولان استانی برای استقرار آزمایشگاهی مجهز در مرز ایران و افغانستان شد.