۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

شرکت‌های سبدگردانی مورد استقبال قرار گرفته‌اند

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 420748
شرکت‌های سبدگردانی مورد استقبال قرار گرفته‌اند

مدیرعامل شرکت سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان گفت: بنده به عنوان فردی که در یکی از شرکت های سبدگردانی مشغول به فعالیت هستم، اعلام میکنم که استقبال مشتریان از شرکت های سبدگردانی در چند سال اخیر، مناسب بوده است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ محمد صفری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: علت این امر که مشتریان سبدگردانی ها از کارگزاری ها کمتر است، واضح است. مشتریان شرکت های سبدگردانی، صاحبان سرمایه های کلان هستند و مشتریان شرکت های کارگزاری به طور معمول، سرمایه گذاران خرد هستند.

وی افزود: لذا افرادی که با کمترین سرمایه هم قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، بایستی از طریق کارگزاری ها اقدام به تهیه کد بورسی کنند. بنابراین اگر مبنا را بر تعداد افراد قرار دهیم، شرکت های کارگزاری مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

صفری اظهار داشت: مادامی که جریان پول به سمت بازار و ورود نقدینگی وجود دارد برای بازار افت یا ریزشی را نمیتوانیم درنظر بگیریم اما این امر درخصوص کلیت بازار است و سهم با سهم و صنعت با صنعت، متفاوت است و نمیتوان گفت که کلیت بازار با شتابی که تاکنون رشد کرده است، به همین ترتیب ادامه پیدا می کند. لذا بایستی صنایع و سهم ها را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: دو نکته اساسی وجود دارد. مادامی که نرخ ارز صعودی است و جریان نقدینگی به سمت بازار وجود دارد، تاثیر را بر بازار می گذارد و برای سنجش مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان تصریح کرد: تا چند ماه گذشته، یعنی اواسط پاییز و شروع زمستان، سهم های کوچک با استقبال بیشتری مواجه می شدند و پس از آن، بازار به سمت سهم های بزرگ و بنیادی شیفت پیدا کرد.

صفری افزود: جا به جایی پول میان سهم ها طبیعی است اما نکته مهم این است که سرمایه گذاران اقدام به خرید سهم هایی کنند که ارزندگی دارند و این ارزش از منظر بنیادی، تایید شود تا در صورت ریزش بازار، متضرر نشوند.