۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

مواد اولیه در داخل کشور تامین می‌شود

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبر: 419804
مواد اولیه در داخل کشور تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان گفت: ما جزء شرکت هایی هستیم که از لحاظ مواد اولیه مشکلی نداریم زیرا مواد اولیه ما کنسانتره آهن است که در داخل کشور تامین می شود و فولاد مبارکه، محصول ما را خریداری می کند.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در گفت و گو با اقتصادآنلاین گفت: تجهیزات یدکی خاصی مورد نیاز نیست اما به دلیل شرایط تحریم، تجهیزاتی که بایستی از خارج از کشور تامین شوند، سخت تر تامین می شوند.

وی افزود: اکثر ماشین آلات مورد استفاده، خارجی است اما بخش اعظم قطعات یدکی در داخل کشور تامین می شود. بخشی از قطعات که خارجی هستند را از طریق واسطه تامین می کنیم اما قیمت تمام شده بیشتر می شود.

 امرایی اظهار داشت: پایه صنعت فولاد، سنگ آهن است و در ایران معادن سنگ آهن و کارخانه های تولید کنسانتره، گندله آهن و آهن اسفنجی زیادی وجود دارد و از لحاظ تامین مواد اولیه مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان اظهار داشت: شرکت های فعال در این حوزه، صنایع معدنی مرتبط با فولاد و جزء بخش فولاد یعنی سنگ آهن، گندله و کنسانتره هستند. این شرکت ها در ابتدای زنجیره فولاد قرار دارند و شرکت های تولیدکننده فولاد در انتهای زنجیره قرار دارند مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان. ممکن است برای این شرکت ها در بحث صادرات مشکلاتی ایجاد شود اما تولید و فروش داخلی با مشکل مواجه نیست.

وی بیان کرد: دولت حمایت چندانی ندارد اما تقاضای جلوگیری از صادرات سنگ آهن و کنسانتره آهن به وزارت صنایع داده شده و این امر درحال انجام است. درحال حاضر تعرفه 25 درصدی برای کمتر شدن صادرات گذاشته شده است.

امرایی اضافه کرد: جلوگیری از صادرات سنگ آهن، گندله و کنسانتره آهن موجب بالا رفتن ارزش افزوده این مواد می شود و واحدهای تولیدی را سرپا نگه می دارد. بهتر است درعوض صادرات مواد اولیه، محصولاتی مانند شمش و ورق فولادی صادر شوند.