۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

تلاش برای مشارکت در تولید داخلی

۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 419152
تلاش برای مشارکت در تولید داخلی

مدیرعامل شرکت عالیس گفت: هر مجموعه ای که به دنبال توسعه است، بایستی راهکارهایی را برای این توسعه درنظر بگیرد.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ علی اصغر فیاض، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت چشمه نوشان خراسان (عالیس) در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: تا جایی که امکان دارد، برنامه ریزی ها را انجام داده و مطابق با برنامه ریزی ها، هماهنگی صورت گرفته و کارها پیش می رود.

وی افزود: باور داریم که در مسیر تلاش و برنامه ریزی برای آینده بتوانیم در مسیر توسعه گام برداشته و به نوعی در بحث اشتغال و تولید داخلی مشارکت خود را انجام دهیم.

فیاض اضافه کرد: در بحث تامین برخی از اقلامی که بسیاری از شهروندان ایرانی به آنها نیاز دارند، تولیدکنندگان مواد غذایی تلاش خود را به کار می برند اما بخشی از آن برعهده ما است و بخش دیگر به حمایت نیاز دارد و امیدوار هستیم به هدف شکل گرفته در ذهن خود دست یابیم.

مدیرعامل عالیس تصریح کرد: ارتباطات اداری موجود سعی بر همکاری دارند مگر در مواردی که موانعی موجود است اما در مجموع مشکلات بیشتر است. برای مثال مواردی مانند گمرک، ارز، صادرات و واردات، هرکدام موانعی را ایجاد می کنند.

وی اظهار داشت: ما در شرایط تحریم سنگینی هستیم. اگر تعرفه مواد اولیه وارد شده از تعرفه تعیین شده گمرک بالاتر رود، بیش بود و اگر این تعرفه کمتر شود، کم اظهاری را درنظر می گیرند و حمایت از تولیدکننده روال مشخصی ندارد.

فیاض افزود: از تحریم ها اطلاع دارند اما مطابق با شرایط غیر تحریم عمل می کنند. در بحث ارز نیز ثبات وجود ندارد و برنامه ریزی در بازاری که ثبات ندارد، سخت است.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت عالیس بیان کرد: طبیعی است که هر چقدر قیمت تمام شده محصولات ما در داخل بالا رود، رقابت ما در بازار صادراتی پایین می آید و بازار خارجی نیز به قیمت تمام شده ما بستگی دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه رقابت در بازار خارجی باتوجه به شرایط اخیر دچار مشکلاتی شده است اما در حال تلاش برای صادر کردن محصولات و ارز آوری هستیم. در این شرایط، نیاز به حمایت بیشتری از سوی مدیران دولتی است و اگر این حمایت به موقع و درست صورت گیرد، تولید بهتر پیش خواهد رفت.

فیاض گفت: نگاه تولیدکنندگان مواد غذایی کیفی بوده و درحال تلاش هستیم تا رسالتی که برعهده ماست یعنی سلامت مردم و رعایت حقوق مصرف کننده را انجام دهیم و با تولید محصول با کیفیت از بسیاری از امراض جلوگیری کنیم.