۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

واردات چرم به صفر رسیده است

۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 419144
واردات چرم به صفر رسیده است

مدیرعامل چرم غزال گفت: واردات هم در زمینه محصولات چرمی و هم در زمینه مواد اولیه به صفر رسیده است و اگر مواد اولیه ای هم وارد شود، این امر به سختی صورت می گیرد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مجید چرمچی، مدیرعامل چرم غزال در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: باید مدتی بگذرد تا تاثیرات وارد نشدن محصولات چرمی و مواد اولیه بر صنعت چرم داخلی مشاهده شود و به دلیل اینکه مدت زمان زیادی از قطع شدن واردات نگذشته است، نمیتوان گفت که این موضوع تا چه حد بر تولیدات داخلی اثر گذاشته است.

وی افزود: باید محصولاتی که از قبل وارد شده است به اتمام برسد و این موضوع مدتی طول خواهد کشید و به دلیل اینکه دلار نوسانات زیادی دارد، بازار نیز نوسانات زیادی را تجربه می کند و به همین دلیل رغبتی برای خرید و فروش وجود ندارد.

چرمچی در پاسخ به این موضوع که مهم ترین مشکل صنعت چرم درحال حاضر چیست، گفت: مهم ترین مشکل صنعت چرم کشور، پایین آمدن قدرت خرید مردم است و این امر موجب پایین آمدن توان مردم برای خرید گوشت شده و کشتار به شدت کاهش یافته است. درن تیجه قیمت مواد اولیه بالا می رود.

مدیرعامل چرم غزال اظهار داشت: دولت حمایتی از صنعت چرم نداشته است و اگر فعالیتی هم صورت می گیرد از سوی خود تولید کنندگان است.

 او بیان کرد: اگر مواد اولیه از خارج از کشور وارد شود و با مواد اولیه داخلی رقابت کند و ارتباط تولید کنندگان با کشورهای خارجی نیز برقرار شود، کیفیت محصولات بالا خواهد رفت.