۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل صنعت چرم است

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 413499
سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل صنعت چرم است

ریس هییت مدیره مارال چرم گفت: با اینکه بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته ایم، مشکل سرمایه در گردش هنوز هم وجود دارد.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ سید جواد حسینی خواه، رییس هییت مدیره مارال چرم در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش در زمان کنونی مهم ترین مشکل این صنعت بوده و رکود بازار هم این موضوع را تشدید کرده است.

وی تصریح کرد: به دلیل نرخ ارز و تعرفه های آن، میزان واردات به شدت کاهش پیدا کرده است و تنها 10 درصد یا کمتر از این مقدار از حجم کل مصرف را به خود اختصاص می دهد.

 حسینی خواه اظهار داشت: صنعت چرم از دو بخش تولید چرم و تولید محصولات چرمی تشکیل شده است و مارال چرم در حوزه تولید محصولات چرمی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: تولید محصولات چرمی به این دلیل که هنر دست است، نرخ اشتغال زایی بالایی دارد و می تواند بسیاری از مشکلات اشتغال را برطرف کند. باوجود این موضوع تا به حال حمایت خاصی از سوی دولت صورت نگرفته است.  

رییس هییت مدیره مارال چرم بیان کرد: درخصوص حمایت دولت میتوان بحث تسهیلات و صادرات را مطرح کرد. به این مفهوم که دولت، تسهیلاتی را به تولیدکنندگان اختصاص دهد و بسترهایی ایجاد شود تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را در نمایشگاه های خارجی معرفی نمایند.

وی در پاسخ به راهکارهای بالا بردن کیفیت محصولات و رقابت با محصولات خارجی گفت: در چند سال گذشته به این دلیل که کالای خارجی وارد نشده است، تولیدکنندگانی که ظرفیت لازم را دارند و یا از گذشته ساختاری را برای تولید با کیفیت بالا به وجود آورده اند، توانسته اند در طراحی و تولید محصولات، کیفیت را بالا ببرند.

او اضافه کرد: شرایط بازار به دلیل به حداقل رسیدن محصولات خارجی نیز در این امر بسیار تاثیرگذار بوده است و اگر برای کالا هزینه ای پرداخت شده است، این هزینه برگشت هم داشته است.

حسینی خواه گفت: در گذشته بیشتر هزینه ها در حوزه توزیع و در زمینه هایی مانند اجاره فروشگاه و.. بود اما در حال حاضر بیش ترین هزینه ها در حوزه موضوعات دولتی مانند مالیات بر درآمد و ارزش افزوده است و بخش زیادی از سود را به خود اختصاص می دهد.