۰ نفر

به گفته نهادهای ناظر؛

در شبکه بانکی نفوذی صورت نگرفته است

۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰
کد خبر: 399942
 در شبکه بانکی نفوذی صورت نگرفته است

وضعیت ایران در حوزه پرداخت الکترونیک نه خیلی عقب‌تر از سایر کشورها و و نه بسیار پیشرفته و در سطح بالا است.

به گزارش اقتصادآنلاین، وحید حجتی، مدیرعامل شرکت پرداخت نوین در گفت‌گو با اقتصادآنلاین گفت: الزاماتی در قانون گذاری و تنظیم مقررات وجود دارد که این الزامات، محدودیت هایی را ایجاد می‌کند اما وقایعی درحال رخ دادن است که قانون را به سمت هماهنگی و پیشرفت سوق می دهد و از سوی دیگر تکنولوژی نیز درحال پیشرفت است.

وی افزود: در حقیقت بازار درحال جهت دادن به پرداخت الکترونیک است و نیاز بازار نیز کاملا مشخص است.

میتوان گفت از زمان شروع فعالیت در این حوزه، تجربه فرهنگ سازی لمس شده است و هزینه های این موضوع که میتوان با کارت هم خرید کرد و پس از آن هزینه های پرداخت الکترونیک و پرداخت از طریق موبایل، داده شده است.

حجتی افزود: نیاز جامعه است که شکل گیری و گسترش این ابزارها را به وجود می آورد و بنده فکر میکنم که این ابزارها جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم شده اند و سرویس های جدیدی که بر روی گوشی های همراه وجود دارد قطعا بازار و مشتری های خود را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پرداخت نوین اضافه کرد: قطعا پرداخت در شبکه های مجازی، اتفاقات خاص خود را دنبال می‌کند و اعتقاد بنده این است که سرعت این موضوع بیشتر از زمان شکل گیری پرداخت الکترونیک است و امروزه با این مسئله مواجه هستیم که تکنولوژی های جدید به سرعت جایگاه خود را در میان مردم به دست می آورند و مردم به این موضوع وابسته هستند.

 وی بیان کرد: برآورد کلی من این است که جایگاه ما مناسب است. واقعیت امر این است که ممکن است تعدد سامانه ها، تعارضاتی را ایجاد کند اما شبکه هایی مانند شاپرک و شتاب، امن هستند و به گفته نهاد های ناظر در شبکه بانکی نفوذی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت پرداخت نوین تصریح کرد: حمایت دولت از این حوزه را میتوان به صورت ملموس دید و این حمایت از طریق اقداماتی مانند دادن تسهیلات و.. صورت می گیرد.

حجتی افزود: افراط ها یا فیشینگ هایی درحال رخ دادن است اما بسیاری از این موارد از طریق سایت کاربر صورت می گیرد و نه بانک و این موضوع نشان دهنده انسجام و طراحی مناسب در این حوزه است. بنده اعتقاد دارم که شرکت هایی که در حوزه کربنکینگ و.. فعالیت می کنند، اگر قدمی به سمت جلو بردارند، اتفاقات مناسبی رخ خواهد داد.