۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

دولت حمایت خاصی از واحدهای تولید کننده آب معدنی نمی‌کند/ واحدهای تولیدی محدود شده‌اند

۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۲۰
کد خبر: 387486
دولت حمایت خاصی از واحدهای تولید کننده آب معدنی نمی‌کند/ واحدهای تولیدی محدود شده‌اند

مدیرعامل شرکت تولیدی پاک آب سبلان با اشاره به افزایش هزینه های جاری در تولید آب معدنی گفت: رکود باعث کوچک و محدود شدن واحدهای تولیدی در این زمینه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ناصر رییسی، درگفت وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: هزینه های جاری و مواد اولیه در سال 98 به نسبت سال های گذشته افزایش یافته و نرخ عرضه  مواد اولیه در بورس نیز با افزایش 30 درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: بالا رفتن هزینه ها موجب شده که دستمزدها و قیمت تمام شده نیز افزایش پیدا کنند و قدرت خرید مردم پایین آمده  که تمامی این عوامل باعث رکود شده و درنتیجه واحدهای تولیدی کوچک تر و محدود شده اند.

رییس انجمن تولید کنندگان آب های معدنی و آشامیدنی ایران تصریح کرد: مشکلات عرضه تا حدودی کنترل شده  و عرضه محصول نیز وجود دارد اما به دلیل اینکه قیمت ها افزایش یافته اند، ممکن است این عرضه با موانعی مواجه شود.

رییسی با اشاره به میزان تولیدشرکت تولیدی پاک آب سبلان بیان کرد: این شرکت در سال 98 به نسبت سال گذشته کاهش تولید داشته و سال 97 نیز به نسبت سال 96. در سال 96 از منظر تولید در اوج بودیم اما بعد از آن به تدریج با کاهش تولید مواجه بوده ایم.

وی،درواکنش به حمایت های دولت از فعالان این صنعت گفت: حمایت خاصی از سوی دولت از واحدهای تولید کننده آب معدنی وجود ندارد اما انتظار می رود با اعطای تسهیلات بتواند از تولیدکنندگان، حمایت لازم صورت پذیردو واحدهای تولیدی بتوانند با دریافت این تسهیلات، میزان نقدینگی خود را افزایش دهند.

وی گفت: در حال حاضر میزان نقدینگی شرکت ها کم بوده و این پایین بودن میزان نقدینگی باعث کاهش تولید می شود و درنتیجه رکود را ایجاد می کند.