۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

سهم‌های بزرگ هنوز برای رشد در بازار سرمایه ظرفیت دارند

۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱
کد خبر: 387373
سهم‌های بزرگ هنوز برای رشد در بازار سرمایه ظرفیت دارند

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه گفت: مقدار زیادی سهم وجود دارد که بنیادین هستند، مخصوصا سهم های بزرگ بازار که از نظر نقدشوندگی و هنوز برای رشد ظرفیت دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا قنبرعباسی،  در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: به طور کلی اگر بخواهیم وضعیت بازار را چه از نظر شاخص و چه از نظر پیش‌بینی بررسی کنیم، ممکن است که رشد 70 یا 75 درصدی شاخص را از ابتدای سال باتوجه به وضعیت تورمی و نقدینگی کشور درنظر بگیریم و انتظار می رفت که این افزایش نرخ ها در سهام به وجود بیاید.

وی افزود: موضوعی که میتواند بحث نگران کننده بازار باشد این است که سهم هایی که ارزش چندانی ندارند و تنها به دلیل ورود نقدینگی یا برخی از شایعات، قیمت آنها افزایش پیدا کرده است، شرایط حبابی دارند.

قنبرعباسی اضافه کرد: به سرمایه گذاران جدید یا صندوق های سرمایه گذاری توصیه نمی شود که به این سهم ها ورود پیدا کنند اما سهام هایی که به صورت بنیادین هستند، به خصوص سهم های بزرگ بازار از نظر نقدشوندگی هنوز برای رشد، ظرفیت دارند.

مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه تصریح کرد: این موضوع درخصوص شرکت هایی که پروژه هایی برای بهره برداری در سال های آینده دارند نیز صدق می کند و چشم انداز مناسبی دارند.

وی اظهار داشت: اگر نگاهی به شرایط جهانی داشته باشیم و توافقاتی میان آمریکا و چین درمورد مسائل تجاری صورت گیرد، وضعیت کامودیتی بهتر می شود و وضعیت این گروه که تاثیر زیادی بر روی شاخص ما دارد را بهبود می بخشد.

قنبرعباسی بیان کرد: باوجود برنامه ای که دولت برای ورود چند پالایشگاه و تغییر نرخ محاسبات از منظر درآمدی و هزینه های پالایشگاهی دارد، می تواند وضعیت صنایع پالایشگاهی را بهبود بخشد و این موضوع درمورد شرکت های سرمایه گذاری که زیرمجموعه سهام دارهای عمده این شرکت ها هستند نیز صدق می کند.

عضو هیئت مدیره شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه تصریح کرد: به طور کلی  وضعیت بازار باوجود نقدینگی و شرایطی که در سهم های بزرگ وجود دارد، مثبت ارزیابی می شود اما باید از بالا بردن سهم هایی که بدون ای پی اس واقعی و بدون عملکرد واقعی هستند، جلوگیری کرد.

وی افزود: اگر شرایط سیاسی خاصی پیش نیاید، باتوجه به این موضوع که بازارهای موازی مانند مسکن، دلار و سکه ثابت شده اند و در برخی از موارد نزولی هستند، قطعا در 6 ماهه دوم سال بازار رو به رشدی خواهیم داشت.

قنبرعباسی اضافه کرد: بازار سرمایه با ورود سرمایه گذاری های جدید از طریق صندوق های سرمایه گذاری که دارای مدیریت حرفه ای هستند، رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد و از هیجانات زود هنگام نیز جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه گفت: موضوعی که نگرانی ما را کاهش می دهد، نقدشوندگی بازار سرمایه است. زمانی که سرمایه گذار اطمینان یابد که پس از یک یا دو روز می تواند سهم خود را نقد و از بازار خارج کند، ریسک کمتر شده و سرمایه گذار نسبت به بازار امید پیدا میکند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر نقطه قوت بازار وجود نقدینگی و نقدشوندگی بازار است و یکی از ریسک های بزرگ ما از بین رفته و شاخص بازار رشدی است.