۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

کاهش نقدینگی در بازار مسکن وجود دارد/ روند ساخت و ساز به شدت کاهش یافته است

۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۹
کد خبر: 386636
کاهش نقدینگی در بازار مسکن وجود دارد/ روند ساخت و ساز به شدت کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت گفت: درحال حاضر کاهش نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم دربازار مسکن وجود دارد و این شرایط در چهار ماه اخیر بیشتر از قبل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سعید شیرزادی، درگفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: تورمی که در جامعه وجود دارد، پایین نیامده و تصور بر این نیست که قیمت ها افت بیش از اندازه ای داشته باشند.

وی افزود: امکان راکد شدن بازار مسکن وجود دارد اما بازار ساخت و ساز و مسکن باتوجه به ثبات قیمت دلار در ماه های آینده رونق بیشتری خواهد داشت.

شیرزادی تصریح کرد: شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت درحال حاضر پروژه های خوبی در دست اجرا دارد و درحال آماده سازی دو پروژه بزرگ اداری و یک پروژه 300 واحدی مسکونی است.

وی اضافه کرد: مقداری هزینه های ساخت و ساز بالا رفته است اما نگرانی زیادی وجود ندارد و بازار پیش فروش نیز وضعیت مناسبی دارد بنابراین زمان اتمام پروژه ها نیز کاملا مشخص بوده و با برنامه ریزی و زمان بندی دقیق درحال فعالیت هستیم.

مدیرعامل شرکت صبا نفت در پاسخ به مهم ترین مشکل صنعت ساخت و ساز و مسکن بیان کرد: مهم ترین مشکل موضوع کمبود نقدینگی است و پول نقد کافی وجود ندارد و تقاضا برای ملک کاهش پیدا کرده  و اگر بازار ارز ثبات پیدا کند و قدرت خرید مردم نیز بالا رود، بازار از شرایط رکود خارج خواهد شد.

شیرزادی اظهار داشت: بهای تمام شده ساخت و ساز به شدت افزایش یافته و از سال گذشته تاکنون چندین برابر شده و این موضوع موجب بالا رفتن بهای تمام شده ملک می شود بنابراین  روند ساخت و ساز در دو سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

نایب رییس هیات مدیره شرکت صبا نفت بیان کرد: متاسفانه دولت حمایتی از سازندگان ندارد و تسهیلات زیادی اختصاص داده نمی شود بنابراین برای رونق بازار مسکن، بانک ها باید از سازندگان و خریداران حمایت کنند و تسهیلات مالی را ارائه دهند.