۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

رشد اخیر بازار سهام مصنوعی نیست/ واگذاری سهام شرکت‌های دولتی دراین شرایط، سخت است

۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبر: 383481
رشد اخیر بازار سهام مصنوعی نیست/ واگذاری سهام شرکت‌های دولتی دراین شرایط، سخت است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی، به سخت اما ممکن بودن واگذاری سهام های دولتی اشاره کرد و گفت: می توان این واگذاری را متوقف نکرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی مهدوی پارسا،در گفت وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور افزود: واگذاری سهام شرکت های دولتی در این شرایط، سخت است اما غیر ممکن نیست و اگر متوقف نشود، بهتر است.

وی ادامه داد:سیاست خارجی کشور امروزه مانند سیاست های اقتصادی بر بازار سهام تاثیرگذار است اما اگر سیاست خارجی کشور سامان یابد، شرابط بهترخواهد شد.

مهدوی پارسا تصریح کرد: واگذاری سهام شرکتهای دولتی از نظر اقتصادی ممکن بوده اما با چالش هایی مواجه  هستندکه در این شرایط، شرکت ها باید از ابتدا ارزیابی شده و ساختار آن ها بهینه شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در پاسخ به مورد استقبال قرار نگرفتن واگذاری سهام شرکت های دولتی  گفت: بخش خصوصی عموما توان خرید و اداره این نوع از شرکت ها را ندارد و این امر یکی از دلایل این موضوع است.

به گفته وی،دو بحث خصوصی سازی و آزاد سازی در شرایط فعلی وجود دارد و اگر آزاد سازی مورد توجه قرار گیرد،خصوصی سازی را نیز به دنبال  دارد بنابراین اگر اقتصاد آزاد وجود داشته باشد و عموم مردم بتوانند در زمینه های مختلف، فعالیت کنند در عمل توان بخش خصوصی افزایش می یابد.

مهدوی پارسا در واکنش به رشد اخیر بازار سهام گفت: با توجه به تغییر نرخ ارز، شرایط بازار و تورم موجود، این رشد بیشتر حقیقی بوده واینکه شاخص بورس در آینده به چه سمتی حرکت کند به عواملی مانند کسری بودجه، شرایط سیاسی کشور، نرخ ارز و وضعیت تورم بستگی دارد و شرکت ها باید داده های خود را به روز کرده و احتمالات را درنظر بگیرند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی به وضعیت بازار سهام در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: بازار سهام رشد را می طلبد و رشد اخیر نیز مصنوعی نبوده  اما چالشی که ممکن است بازار را درگیر خود کند، احتمال رکود است و از این جهت ممکن است نگرانی هایی ایجاد شود.