۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

فابا قصد عرضه سهام خود را در بازارسهام ندارد

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 381086
فابا  قصد عرضه سهام خود را در بازارسهام  ندارد

مدیرعامل مرکز فابا گفته است که این مرکز در زمینه فناوری های جدید، سرمایه گذاری های خوبی را انجام داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدمراد بیات،درگفت وگو با اقتصادآنلاین افزود: در موضوع فناوری های جدید، هم پیشرفت های خوبی داشته ایم و هم نظام بانکی ما به نسبت سایر موارد مانند شهر الکترونیک، دولت الکترونیک و بیمه در حوزه بهره گیری از فناوری های جدید و نرم افزارهای بانکی پیشرو است.

وی افزود: البته در برخی از نرم افزارهای بانکی، مشکلات جدی وجود داردو برای مثال در موضوع کوربانکینگ در نرم افزارهای بانکی،کشور ما چندین نسل از فضای حاکم بر جهان عقب افتاده  و پیشرفت زیادی نداشته است.

اواضافه کرد: تلاش های زیادی  انجام شده اما به  برخی انحصارهاباعث شده  که به روز رسانی ها انجام نگیرد و ما در حوزه نرم افزارهای بانکی و کوربانکینگ هم پای جهان حرکت نکنیم.

بیات درپاسخ به دلایل عدم ارتباط نظام بانکی در حوزه خدمات بانکی با کشورهای دیگر تصریح کرد: ریشه این عدم ارتباط لزوما به مسائل فنی و زیرساختی باز نمی گردد بلکه علت عمده این عدم ارتباط به سیاست های موجودو موضوعات حقوقی که کشور در مناسبات خود با کشورهای دیگر دارد باز می گردد.

مدیرعامل مرکز فابا افزود: این موضوعات، عوامل عمده برای عدم پیوند ما با کشورهای همسایه و دنیا هستندو در حوزه زیرساخت های فنی، کاستی هایی است اما اصولا مشکل ما در عدم ارتباط با دنیا، فنی تلقی نمی شود.

وی، اظهار داشت: مرکز فابا دوازده سال پیش با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و شورای مدیران عامل بانک ها تاسیس شده  ودرطول این دوازده سال خدمات متعددی را به نظام بانکی ارائه کرده و هم چنان درحال گسترش آن هاست.

بیات درواکنش به عرضه سهام این شرکت در بازاربورس بیان کرد: فابا فعلا قصد عرضه سهام در بازار را ندارد اما با روند گسترشی که در پیش گرفته ممکن است در آینده سهام خود را عرضه کند.

 بیات گفت:یکی از مهم ترین موضوعاتی که درخصوص چالش های نظام بانکی می توان به آن اشاره کرد این است که سطح هم فهمی فناوران و فعالان این صنعت به نقطه مطلوبی نرسیده و به شدت فاصله دارد و این فاصله، ضغف جدی برای نظام بانکداری کشور است.

وی هم چنین تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات هم تصمیمات متضادی است که در مجموعه نظام بانکی گرفته می شود. رقابت های ناسالمی نیز که در میان فعالان این عرصه وجود دارد از نقاط ضعف است.

وی، اظهار داشت: با اینکه مسئله حساب های بانکی بی هویت یکی از چالش های نظام بانکی است و در گذشته به این موضوع کمتر توجه شده است اما اینکه نظام بانکی شروع به رسیدگی به این حساب ها کرده، امیدوار کننده است.