۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

امکان کاهش بیشتر نرخ ارز وجود دارد

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 379132
امکان کاهش بیشتر نرخ ارز وجود دارد

مدیرعامل شرکت صرافی بانک مسکن گفت: برداشت از بازار ارز این است که انتظارات بسیار تعیین کننده بوده و بحث روانی جامعه نیز در این موضوع دخیل است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجتبی حائری، در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: متغیرهای کلان اقتصادی باتوجه به کسری بودجه و کاهش فروش نفت، نرخ های موجود را حمایت نمی کند و این نرخ ها تداوم زیادی نخواهد داشت مگر اینکه بتوانیم انتظارات را کنترل کنیم.

 وی،افزود: دلیل کاهش فعلی نرخ ارز و ثابت ماندن این وضعیت این است که درمدیریت انتظارات جامعه توانسته ایم فعال تر عمل کرده و تقاضا را مدیریت کنیم اما از لحاظ عرضه ارز، هنوز هم مشکلات وجود دارد.

حائری بیان کرد: اگر بتوان انتظارات را برآورده کرد امکان کاهش نرخ ارز و کمتر شدن نوسانات آن وجود دارد، مگر اینکه نتوان این امر را کنترل کرد و آن زمان نوسانات به سمت بالا رفتن شکل می گیرد.

مدیرعامل صرافی بانک مسکن،مهم ترین علت کاهش نرخ ارز در بازار را مدیریت انتظارات دانست و گفت که  باتوجه به اخباری که در رسانه ها منتشر شده و مذاکراتی که حول محور اختصاص خط اعتباری از سوی اروپا به ایران صورت گرفته، امید کاهش نرخ ارز ایجاد شده است و بسیاری از تقاضاها به تعویق افتاده است.

او اضافه کرد: این موضوع موجب افزایش قدرت مداخلاتی بازار و کاهش تقاضا می شود و نرخ ارز نزولی شده و نزدیک به حداقل خود می ماند.

حائری افزود:افرادی که خرید های خود را به تعویق انداخته اند عمدتا شامل مواد اولیه کارخانجات می شوند و تا زمانی امکان به تعویق انداختن دارند که ازتعطیل شدن کارخانه خود جلوگیری کنند اما در نهایت به بازار وارد می شوند و خرید را انجام می دهند.

مدیرعامل  شرکت صرافی بانک مسکن در واکنش به سفته بازی بیان کرد: سفته بازی به دلیل برخوردهایی که با فروشندگان و خریداران ارز داشته اند و موضوع قوانین وضع شده بر عایدی سرمایه ها و درآمدها بسیارکم شده است.

او افزود:درحال حاضر خرید و فروش رسمی ما در صرافی های مجاز کاملا قابل مشاهده است واین موضوع باعث شده  که سفته بازی کاهش یابد و به موازات آن هم بازار بورس روزهای خوبی را می گذارند.