۰ نفر

رکود اقتصادی بر نوین چرم تاثیر منفی گذاشته است

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبر: 378239
رکود اقتصادی بر نوین چرم تاثیر منفی گذاشته است

مدیرعامل شرکت نوین چرم بر لزوم رشد تکنولوژی و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی یوسفی فر،در گفت و گو با اقتصادآنلاین گفت: در هر صنعت، رشد تکنولوژی و ماشین آلات تاثیر به سزایی بر کیفیت آ« خواهد داشت و درپوشاک هم پرداختن به موضوعاتی مانند ماشین آلات، مواد اولیه با کیفیت و طراحی محصول می تواند مهم باشد.

اوافزود: حوزه پوشاک پیچیده بوده و ضعف هر کدام از عواملی که زنجیره را شکل می دهند، اثرات مخرب خود را بر تمامی قسمت ها خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت نوین چرم با اشاره به خرید محصولات خارجی گفت: درخصوص محصولاتی که در تولید آن ها نمی توان رقابت کرد، ممکن است محصولات خارجی جذاب تر باشند. مانند پارچه!

وی تصریح کرد: چرم یکی از محصولاتی است که ایران از منظر بهای تمام شده، کیفیت مواد اولیه و طراحی می تواند با بسیاری از شرکت ها رقابت کند و فروش چرم مانند پسته و نفت، انحصاری است و مشتری محصول داخلی را بیشتر خریداری می کند.

یوسفی فر اضافه کرد: ممکن است تولیدکنندگان در نمایشگاه ها برای به روز کردن تولید خود، نمونه های خارجی را خریداری کرده و ارزیابی کنند اما بسیاری از فروشندگان به دلیل طراحی جذاب تر محصولات خارجی میل بیشتری به خرید آن ها دارند.

مدیرعامل شرکت نوین چرم گفت: هر محصولی که تولید می شود، بازار مخصوص خود را دارد و چرم مصنوعی به دلیل پایین تر بودن قیمت، مشتری خود را دارد اما نمی تواند جایگاه چرم را به دست آورد.

وی، درخصوص حمایت دولت از صنعت چرم گفت: دولت تلاش خود را انجام می دهد اما اگر بخش نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه ویژه ای به صنعت پوشاک و به خصوص صنعت چرم داشته باشد و تعرفه مواردی مانند مواد اولیه به حداقل برسد، می تواند اشتغال زایی مناسبی را برای کشور داشته باشد.

یوسفی فراضافه کرد: رکود اقتصادی و شرایط فعلی کشور بر نوین چرم نیز مانند دیگر شرکت ها تاثیر منفی گذاشته و گران شدن مواد اولیه تاثیر خود را بر محصول نهایی می گذارد و با بالا رفتن قیمت ها، توان خرید مشتری کاهش پیدا می کند و ترجیح مشتری این است که اولویت های زندگی را تهیه کند و چرم چون یک کالای فانتزی محسوب می شود در سبد بسیاری از خانوارها  قرار نمی گیرد.

او با اشاره به نوسانات نرخ دلار و یورو گفت: گمان نمی کنم با وجود این نرخ ها، توجیهی برای واردات وجود داشته باشد و چون میزان واردات کم است، تاثیر زیادی بر صنعت چرم نگذاشته است.