۰ نفر

هلدینگ آینده پویا هزینه‌ای برای احیای دشت چشمه بناب پرداخت نمی‌کند!

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳
کد خبر: 375723
هلدینگ آینده پویا هزینه‌ای برای احیای دشت چشمه بناب پرداخت نمی‌کند!

مدیرعامل شرکت کشت و ÷صنعت و دامپروری دشت چشمه بناب گفت: از فروردین ماه سال گذشته در تلاش برای برطرف کردن مشکلات شرکت بوده و این شرکت اکنون آماده فعالیت است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مصطفی سعیدی، درگفتگو با اقتصادآنلاین گفت: سهام این شرکت متعلق به بانک ملی بوده و در سال 83 واگذار شده  اما اشخاصی که این سهام را خریداری کرده اند به تعهدات خود عمل نکرده اند.

 وی افزود: بانک ملی برای بازپس گیری اقدام حقوقی کرده  اما پس از گذشت چند سال نتوانست  این کار را انجام دهد هرچندکه از فروردین ماه سال 97  توانستیم مشکلات این شرکت اعم از مشکلات دارایی،کارگری، تامین اجتماعی، بدهی و.. را برطرف کنیم.

سعیدی تصریح کرد: در 25 خرداد سال 98 مجمع عمومی این شرکت پس از چهارده سال با حضور صاحبان سهام ومدیران ارشد بانک ملی برگزار شد و در این مجمع گزارش عملکرد و برنامه های آینده شرکت ارائه شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری دشت چشمه بناب بیان کرد: در برنامه ای که ارائه شد، راهکارهایی به بانک اعلام شد. راه منطقی و کارشناسی شده، راه اندازی و فعال کردن این شرکت این است که شرکت ارزش افزوده پیدا کند و پس از آن به فروش برسد.

اواضافه کرد: پس از تصویب مجمع این برنامه ها به بانک ارائه شد، یکی از این برنامه ها بستن قرارداد مشارکت 5 ساله برای فعال کردن این شرکت و هزینه کردن مشارکت کننده بود و پیشنهاد دیگر تامین مالی از سمت خود بانک بود تا این کار در دو سال صورت گیرد.

وی گفت: پیشنهاد سوم هم به دلیل اینکه بانک ملی نمی تواند تامین مالی را انجام دهد این بود که از محل ارزش نقدی سهام داران، شرکت آماده بهره برداری و فعال سازی شود.

سعیدی، درخصوص حمایت بانک ملی از این شرکت گفت: بانک ملی ما را برای بازپس گیری اموال خود معرفی کرد و توانستیم این اموال را بعد از 14 سال به بانک برگردانیم. باتوجه به خلا قانونی و مشکلات حقوقی که وجود دارد بانک نمی تواند هزینه ای را پرداخت کند و این امر را به هلدینگ آینده پویا واگذار کرده است.

او اظهار داشت: بانک اصرار به احیاء شرکت دارد اما حدود چند ماه است که درگیر این موضوع هستیم که از کدام منبع پول مورد نیاز تامین شود و ادامه داد که بانک ملی این امر را وظیفه آینده پویا می داند اما این هلدینگ هم تا زمانی که شرکت توجیه اقتصادی و سود دهی نداشته باشد، هزینه ای پرداخت نمی کند.

مدیرعامل این شرکت گفت: اکنون در حوزه های زراعت، باغداری و پرورش ماهی فعال هستیم اما در حوزه آب معدنی فعال نیستیم اما قصد راه اندازی مشارکتی این بخش را داریم.

سعیدی درپاسخ به ورود به حوزه های جدید بیان کرد: باتوجه به اینکه 3700 هکتار اراضی دراختیار داریم، طرحی را به استانداری و شورای اقتصادی استان ارائه کردیم تا 50 هکتار از اراضی را با توجه به مشکلات آب و اقلیم برای گلخانه اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: اگر این کار صورت گیرد، بزرگ ترین شهرک گلخانه ای کشور در نزدیکی تخت جمشید و پاسارگاد ایجاد می شود که هم جنبه توریستی و هم جنبه کشاورزی خواهد داشت. هم چنین مجوزی هم با استفاده از 85 درصد از یارانه جهاد کشاورزی برای قرار دادن آبیاری قطره ای تحت فشار و برطرف کردن مشکل کم آبی در 800 هزار هکتار از اراضی، گرفته شده است.