۰ نفر

بازار سهام وضعیت مناسبی دارد

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
کد خبر: 371688
بازار سهام وضعیت مناسبی دارد

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان گفت: گزارشات شرکت ها نشان می دهد که بازار سهام از وضعیت خوبی برخوردار است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمیدرضا مهرآور، در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: شرکت ها گزارش های عملکردی سه ماه اخیر خود را منتشر کرده اند و تحلیل بنیادین این گزارش ها نشان دهنده وضعیت مناسب شرکت ها و بازار سهام است.

وی افزود: برای مثال گزارش های شرکت بزرگی مانند فولاد مبارکه حاکی از رشد این شرکت و به طور کلی وضعیت مناسب دیگر شرکت های بزرگ است. ممکن است شرایط سیاسی که قابل پیش بینی نیست بر شرایط اثرگذار باشد اما به طور کلی اوضاع بازار سهام خوب است.

 مهرآور در واکنش به شفاف نبودن صورت های مالی شرکت ها گفت: هنگامی که شرکت ها صورت های مالی خود را ارائه می دهند، نمیتوان بلافاصله و سریع تاثیرات آن ها را بر بازار دید اما درحال حاضر، بورس شرایطی را ایجاد کرده است که همه شرکت ها اطلاعاتی را که باید افشا کنند، منتشر می کنند و در این زمینه موفق عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان اظهار داشت: بسیاری از افراد وجود دارند که در بازارهای مختلف مانند مسکن، ارز، طلا و.. فعالیت می کنند اما با مشاهده بازدهی بالاتر بازار سهام به سمت این بازار سوق داده می شوند.

او بیان کرد: دو دسته سرمایه گذار وجود دارد. دسته اول افرادی هستند که اطلاع دقیقی از بهترین مکان برای سرمایه گذاری دارند و در گذشته در بازار فعالیت داشته اند اما دسته دوم افرادی هستند که به تازگی وارد بازار سهام شده اند و ممکن است ضررهایی متحمل شوند اما به صورت کلی وضعیت بازار سهام مناسب برای سرمایه گذاری است.