۰ نفر

ترفند خانه تکانی؛ روش‌ تمیز کردن دیوار گچی از لکه‌ های مختلف

۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۱۷
کد خبر: 702558
ترفند خانه تکانی؛ روش‌ تمیز کردن دیوار گچی از لکه‌ های مختلف

اگر می خواهید از شر لکه های دیوار گچی راحت شوید این ویدیو را مشاهده کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ روش های مختلف پاک کردن لکه از دیوار گچی را در ادامه می خوانید؛ اگر می خواهید لکه های خط خطی خودکار را از روی دیوار پاک کنید مقداری خمیردندان روی محل موردنظر بزنید و با یک مسواک آن را تمیز کنید و در انتها با یک اسکاچ نرم تمیز کنید.

همچنین برای پاک کردن خودکار از دیوار گچی، ابتدا رد خودکار را با یک اسفنج مرطوب یا دستمال لطیف تمیز کنید. این کار معمولا برای تمیز کردن لکه‌های خودکار قابل شست و شو کافی است. اسفنج یا دستمال را به آرامی ‌با حرکات دایره‌ای روی لکه بکشید.

اگر دستمال مرطوب لکه را تمیز نکرد، روی آن کمی ‌اسپری مو یا تافت بزنید. سپس روی لکه را با دستمال کاغذی یا پارچه نرم بکشید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه کاملا تمیز شود.

اگر دیوار شما با مداد شمعی خط خطی شده است مقداری جوش شیرینی روی اسکاچ بزنید و روی لکه بزنید.

برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار گچی یک پنبه را با مقداری الکل ایزوپروپیل (یا ماده‌ای که این الکل را در خود دارد؛ مثل اسپری مو) مرطوب کنید و به آرامی‌ روی دیوار بزنید. اگر دیوار شما رنگی است، این کار را ابتدا روی قسمت کوچکی از دیوار که در محل دید نیست، امتحان کنید.

برای اثربخشی بیشتر، می‌توانید مقداری نمک هم روی پنبه بزنید. برای پاک کردن رد ماژیک از روی دیوار گچی از آب استفاده نکنید، زیرا ممکن است که لکه را پخش‌ کند.

اگر روش پاک کردن ماژیک از روی دیوار گچی با الکل جواب نداد، مقداری خمیر دندان را روی لکه بمالید و سپس آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

پنبه الکلی یا گوش پاک کن خمیر دندانی را با فشار روی لکه نکشید، زیرا ممکن است باعث پخش‌ شدن آن شود. با زدن ضربات آرام روی لکه، سعی کنید آن را پاک کنید.