۰ نفر

طرز تهیه سمنو خانگی با جوانه گندم / راز خوش رنگ شدن سمنو + فیلم

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۵۸
کد خبر: 694361
طرز تهیه سمنو خانگی با جوانه گندم / راز خوش رنگ شدن سمنو + فیلم

طرز تهیه سمنو خانگی خوش رنگ را در ادامه می بینید. قسمت دوم ویدیو در انتها آمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، برای پخت سمنو خانگی، یک پیمانه گندم رو بشورید و داخل آب خیس کنید و هر روز آب آن را عوض کنید. پس از دو روز داخل یک پارچه تمیز و مرطوب که داخل سبد گذاشتید، منتقل کنید و روی آن را بپوشانید. 

روزی چند بار  پارچه را بشورید و مرطوب نگهش دارید تا بو نگیرد. بعد از دو روز که جوانه زد، داخل سبد بریزید و روی آن دستمال مرطوب بگذارید.

روزی چند بار آب بکشید و بشورید تا ترش نکند. دستمال را هم مرطوب نگهدارید بعد از دو روز که جوانه ها قد کشید آماده است. سبزه نباید از غلاف نقره ای خارج بشه  چون سمنو تلخ می شود. جوانه ها را از هم باز کنید و دوباره خوب بشورید.

داخل میکسر بریزید و با مقداری آب جوش میکس کنید. داخل یک دستمال تمیز بریزید و عصاره‌ آن را بگیرید.  چهار پیمانه آرد کامل یا سنگک را تفت بدید و بعد از الک کردن، عصاره‌ جوانه را به آن اضافه کنید.

راز خوش رنگ شدن سمنو

روی حرارت ببرید و مدام هم بزنید. غلیظ که شد یک ساعت سمنو را دم کنید تا جا بیفتد و رنگش تغییر کند. اگر خواستین رنگش کاراملی‌تر باشد، میتوانید دو قاشق شکر را کاراملی کنید و حین پخت داخلش بریزین. سمنو خانگی خوش رنگ بعد از سرد شدن غلیظ تر و کشدار تر  می شود.