۰ نفر

خبر جدید تاج درباره تیم ملی؛

قلعه نویی از گزینه های مربی گری تیم ملی است

۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۵۰
کد خبر: 705854
 قلعه نویی از گزینه های مربی گری تیم ملی است

مهدی تاج درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال و فرارسیدن بیستم اسفند که موعد اعلامی برای انتخاب سرمربی این تیم بود، گفت: تلاش ما این است که به وعده خودمان عمل کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رییس فدراسیون فوتبال گفت: شما اهالی رسانه از محدودیت‌های موجود خبر دارید. محدودیت ما این است که سراغ منابع داخلی نرفتیم. واقعیت این است فوتبال با منابع داخلی اداره نمی‌شود. ما پولی هم از وزارت ورزش نمی‌گیریم و اگر هم گرفتیم برای جام جهانی بود و دوونیم برابر هم روی آن گذاشتیم و خرج تیم ملی کردیم. ما باید قوانین کشور را رعایت کنیم. قوانین بین‌المللی هم مطرح است. ما نتوانستیم AFC را متقاعد کنیم که سه میلیون دلار پرسپولیس، ۵۰۰ هزار دلار استقلال و منابع فدراسیون را بگیریم. نگرانی AFC این است که تحت تحریم قرار گیرد!

تاج اضافه کرد: ما که نمی‌توانیم پول عراق را به اسم ایران وصول کنیم. ما باید پول خود را وصل کنیم که آنجا که در سند باید نام ایران نوشته شود، ما درگیر تحریم‌ها می‌شویم و این مشکل هم در AFC و هم فیفا وجود دارد. این‌ مشکل تنها برای فدراسیون نیست و باشگاه‌های ما هم با این مشکل سروکله می‌زنند. البته یک سری خبرهای خوش است که قسمتی از این پول به قطر برود و از آنجا حساب شود که باز هم قطر باید از بانک مرکزی‌اش مجوز بگیرد. البته ما نمی‌توانیم روی این پول حساب کنیم و دنبال مربی باشیم. فدراسیون منابع خاص خود را برای پیداکردن یک سرمربی خوب دارد که اگر منابع پیدا نشد، مشکلاتی مثل پرونده ویلموتس، استراماچونی و کالدرون پیش نیاید. همین الان استقلال درگیر پرونده استراماچونی است. ما باید جلوی این را بگیریم و متاسفانه حتی خود سرمربی هم نخواهد، افرادی در داخل کشور هستند که این خط را می‌دهند که مربی یا بازیکن یکطرفه فسخ کند. قوانین فیفا نیز به سود بازیکن و مربی است و ما مجبور به پرکردن اظهارنامه‌هایی شده‌ایم.

مهدی تاج در ادامه درباره ناراحتی مربیان ایرانی درباره انتخاب سرمربی عنوان کرد: ما از ناراحتی آنها ناراحتیم و اینها سرمایه‌های کشور هستند. همه جا از سرمربی برنامه می‌گیرند و اگر از یک مربی هم برنامه بگیری، بقیه ناراحت می‌شوند که چرا از آنها نگرفتی.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: درباره پاداش‌های هیات‌رییسه در جام جهانی باید بگویم که به همه دستگاه‌های نظارتی پاسخگو هستیم و همیشه این حواشی وجود داشته است. من به عنوان رییس فدراسیون نه یک ریال گرفتم و نه پاداشی به حقوقم اضافه شده است. در نتیجه با گردن‌ کلفت پاسخ خواهم داد. جایی گردن ما از مو باریک‌تر است که مقابل قانون باشیم.

او در پاسخ به سوال آخر مبنی بر انتخاب قلعه‌نویی به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی بیان کرد: او در حال حاضر یکی از گزینه‌های مطرح برای هدایت تیم ملی فوتبال است.