۰ نفر

وزیر ورزش؛

بازیکنان تیم ملی بهترین اتفاق را رقم خواهند زد

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبر: 682517
بازیکنان تیم ملی بهترین اتفاق را رقم خواهند زد

وزیر ورزش و جوانان پیش از عزیمت به قطر گفت: امیدوارم این جام جهانی برای ما نسبت به دوره‌های قبل متفاوت باشد و بتوانیم از گروه خود صعود کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمید سجادی که بامداد امروز به همراه کاروان خبرنگاران و سایر مسئولان راهی دوحه قطر شد، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که اصحاب رسانه نیز در این پرواز حضور دارند، جای همه خوبان، اهالی ورزش و پیشکسوتان خالی است. امیدوارم نمایندگان خوبی باشیم و حق مطلب ادا شود. آرزوی موفقیت دارم و به عشق تیم ملی می رویم. امروز بعدازظهر مراسم افتتاحه برگزار می‌شود، بعد از مراسم افتتاحیه روز دوشنبه بازی ایران و انگلیس هست که امیدوارم بهترین‌ها اتفاق بیفتد. برای تیم ملی آرزوهای خوب و دعا می‌کنیم. امیدوارم این همه زحمت که از طرف فدراسیون، کادر فنی و تک تک بازیکنان کشیده‌اند با ارائه یک کار خوب و ارزشمند تیمی ان‌شاءالله نتیجه‌بخش باشد و از عملکرد تیم ملی همه خوشحال و راضی باشند و بهترین‌ها نتیجه اتفاق بیفتد تا این جام جهانی متفاوت با سایر جام جهانی‌ها و تفاوت آن در صعود تیم باشد.

وی گفت: همان طور که اطلاع دارید ما ۶ بار به جام جهانی رفته‌ایم، یک بار قبل از انقلاب و ۵ بار بعد از انقلاب. یکی از تفاوت‌های جام جهانی سرعت صعود ما بود، ما سریعترین کشور آسیا بودیم که صعود کردیم و امسال برای سومین بار است که پیاپی صعود کرده‌ایم. بیست و دومین جام جهانی در سال ۲۰۲۲ است، این دوره هم به شکلی برنامه‌ریزی شده که دقیقا در فصل مسابقات بازیکنان اکثر تیم‌های شرکت کننده در اختیار باشگاه‌ها و در جاهای مختلف دنیا و بویژه اروپا باشند که ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و بخش اعظمی از تیم ملی در تیم‌های باشگاهی حضور داشتند. دو تیم عربستان و قطر به دلیل این که بازیکنان آنها در اختیارشان بوده شرایط بهتری داشتند. ماه ها اردو و تمرینات هماهنگ برگزار کردند و بازیکنان در اختیار کادر فنی بود، البته اشکال ندارد زیرا بهترین تیم‌های دنیا از جمله برزیل، اسپانیا و آرژانتین نیز بازیکنانشان در باشگاه‌های مختلف بودند.

سجادی تصریح کرد: تیم بزرگی مثل ایران نیز چنین شرایطی را داشته، امیدوارم با زحماتی که کادر فنی کشیده‌اند، خبر دقیق دارم که کادر فنی با مدیریت کی روش تا ساعت ۲ تا ۳ بامداد بازیهای بچه‌ها را چک می‌کردند. بازیهایی که در باشگاه‌های مختلف بازی کردند چون فرصت کمی برای حضور در تیم ملی داشتند از فیلم‌ها به نحو احسن استفاده کردند. فیلم ها را آنالیز و بازبینی می‌کردند، همه زحمت کشیدند به ویژه تاج رییس فدراسیون فوتبال، نبی دبیرکل فدراسیون آن چه که در توانشان بوده را انجام دادند. خدا را شکر تا این لحظه اتفاق یا گزارش خاصی نیست، تا یکی - دو ساعت پیش نیز که من گزارش گرفتم حاشیه خاصی نداشتیم و همه چیز به خوبی پیش‌می رود، امیدوارم این یکی دو روز که منتهی به مسابقه است نیز خوب پیش‌ برود.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در این سفر هم امیر قطر از رییس جمهور دعوت کرده بودند اما به دلیل مشغله کار و برنامه‌های پرترافیک رییس جمهور قسمت نشد تشریف بیاورند و طی مکاتبه‌ای که از سوی امور خارجه انجام شده من افتخار داشتم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و از طرف رییس جمهور به عنوان خادم ورزش و جوانان کشور به کشور قطر سفر کنم. واقعا از زحمات آقای رییسی و تک تک اعضای هیات دولت و پشتکاری که در حمایت از تیم ملی داشتند تشکر می کنم. امیدوارم این حمایت‌ها نتیجه خوبی بدهد، ما هم قدردان همه این محبت‌ها در کشور باشیم و آن را تقدیم به کادر فنی و اعضای تیم ملی می‌کنیم تا همه این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها که وظیفه ما بوده و با جان و دل و به خاطر خوشحالی مردم و اهتزاز پرچم کشور انجام دادیم، نتیجه دهد. وقتی ما خوب عمل کنیم و کار ها را طبق استانداردهای دنیا و بویژه جام جهانی انجام دهیم، مردم نیز همین انتظار را دارند و مردم نیز با نتیجه عملکرد بازیکنان راضی و خوشحال خواهند شد.

وی در پایان در پاسخ به پرسش مبنی بر این که توصیه شما به بازیکنان تیم ملی چیست؟ گفت: بچه‌های ما همه حرفه‌ای هستند. تجربه خیلی خوبی دارند و خودشان می‌دانند که بهترین کار را می توانند انجام دهند، مطمئن هستم که با راهنمایی کادر فنی بهترین اتفاق را رقم خواهند زد و یک بار دیگر حماسه می‌آفریند و مردم را خوشحال می‌کنند. مطمئن هستم که با عملکرد خود در این جام جهانی متفاوت، اتفاقات و نتایج متفاوتی به امید خدا رقم خواهد خورد، امیدوار هستیم و برای کادر فنی و بازیکنان دعا می‌کنیم و منتظر هستیم. واقعا دوست ندارم بگویم بچه‌ها چکار کنند چون خود می‌دانند که هر چه دارند در طبق اخلاص خواهند گذاشت، امیدوارم اتفاقی که می‌افتد اسم آن را حماسه مجدد می‌گذاریم.