۰ نفر

خبری از هوادار زن در قطر نیست / جام جهانی ۲۰۲۲ با تماشاگران قلابی!

۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵
کد خبر: 681517
خبری از هوادار زن در قطر نیست / جام جهانی ۲۰۲۲ با تماشاگران قلابی!

ویدئوهای منتشر شده در تیک‌تاک ثابت می‌کنند که قطر دست به دامن هواداران فِیک شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرورزشی، قطر متهم به پرداخت پول به صدها هوادار قلابی شده، که جلوی دوربین‌ها به پایکوبی بپردازند و شور و حال جام‌جهانی را بالا ببرند.

در حالیکه یک هفته مانده به بزرگترین تورنمنت ورزشی جهان، فیلمی از هواداران فوتبال منتشر شده که خیابان‌های قطر را پر کرده‌اند و تیم کشور خود را تشویق می‌کنند.

پلتفرم رسمی قطر در تیک‌تاک ویدئوهایی منتشر کرده که صدها هوادار از کشورهای مختلف با پرچم‌ها و بنرها و صورت‌های نقاشی شده را نشان می‌دهد که در خیابان‌های دوحه و اطرافش جمع شده‌اند، شعار می‌دهند و به رقص و پایکوبی می‌پردازند. مشخص نیست که آیا این هواداران کارگران مهاجر ساکن قطر هستند که به پیشواز جام‌جهانی رفته‌اند یا مقامات این هیاهو را با برنامه‌ریزی به پا کرده‌اند.

یکی از کلیپ‌ها سیل هواداران برزیلی را نشان می‌دهد که پرچم‌ کشورشان را به اهتزاز درآورده‌اند و کلیپ‌های دیگر هواداران پرتغال، آرژانتین، غنا، کامرون و تونس را نشان می‌دهند. پست دیگری هواداران انگلیسی را نشان می‌دهد که در خیابان‌ها راه می‌روند و شعار می‌دهند و بنرهایی که رویش نوشته شده: «به خانه می‌آید» را در دست گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که رفتار هواداران به دقت تنظیم شده و انگار همه چیز به طور حرفه‌ای صحنه‌سازی شده است. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، قطر را متهم به استفاده از هواداران قلابی کردند، و برای همه سوال پیش آمده که چرا هواداران بیش از یک هفته مانده به جام جهانی به قطر رفته‌اند!

بعضی از کاربران هم ادعا کردند که همان هواداران را در ویدئوهای دیگر هم دیده‌اند که حمایتشان از کشورهای مختلف را نشان می‌دهند. اینکه هیچ زنی در ویدئوها حضور ندارد هم تا حد زیادی قضیه را مشکوک جلوه می‌دهد.

این اولین بار نیست که قطر به استفاده از هواداران جعلی یا فِیک متهم شده. آنها در سال ۲۰۱۴ هم متهم شدند به اینکه از کارگران مهاجر برای پر کردن ورزشگاه‌هایشان استفاده می‌کنند. آن زمان کارگران مهاجر گفته بودند به خاطر پول در مسابقات بین‌المللی والیبال ساحلی قطر شرکت می‌کنند، نه برای طرفداری از ورزش.

قطر به شدت در تلاش است تا چهره مثبتی از خود به جهان نشان بدهد و برای رسیدن به این هدف هر کاری می‌کند، از جمله پرداخت میلیون‌ها دلار به دیوید بکام تا در طول تورنمنت سفیر کشور میزبان باشد.