۰ نفر

احتمال حذف حریف ایران از جام جهانی

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 677108
احتمال حذف حریف ایران از جام جهانی

تیم ملی فوتبال تونس ممکن است به دلیل دخالت دولت در امور فدراسیون فوتبال این کشور از جام جهانی قطر کنار گذاشته شود.

یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون جهانی فوتبال عدم دخالت قانونی و سیاسی دولت‌ها در امور فوتبال است و به همین دلیل فدراسیون فوتبال تونس در آستانه کنار گذاشتن از رقابت‌های جام جهانی قطر قرار گرفته است.
در واقع فیفا از هنگامی روی دخالت دولت تونس بر مسائل فوتبالی تمرکز کرده که "کمیل دگویچه" وزیر ورزش این کشور در صحبت‌های اخیر خود چندین مرتبه از احتمال انحلال فدراسیون فوتبال کشور حرف زده و در همین راستا فیفا از او خواسته به طور صریح در این رابطه توضیح بدهد.
کنی جین ماری مدیر اجرایی فدراسیون‌های عضو فیفا در این رابطه اینطور واکنش نشان داده است: «فیفا به فدراسیون فوتبال تونس این موضوع را یادآوری کرده که آن‌ها باید به صورت کاملا مستقل عمل کنند و هشدار داده که در صورت عدم پایبندی به اصول تعریف شده ممکن است با اعمال مجازاتی نظیر تعلیق مواجه شوند.» 
در صورتی که این محرومیت برای فدراسیون فوتبال تونس اعمال شود بدان معنی خواهد بود که هیچ یک از تیم‌های ملی و باشگاهی آن‌ها نمی‌توانند در مسابقات بین‌‍المللی شرکت کنند و برای تونس که در گروه اول رقابت‌های جام جهانی به همراه قطر، فرانسه و دانمارک قرار گرفته این تعلیق احتمالی می‌تواند به قیمت از دست دادن حضور در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان تمام شود که به زودی در همسایگی ایران آغاز می‌شود.
فدراسیون جهانی فوتبال به مسئولان فدراسیون فوتبال تونس تا جمعه پیش رو فرصت داده تا درباره ابهامات دخالت دولت در امورد فوتبال این کشور توضیح بدهد.

این اتفاقات در حالی رخ داده که فدراسیون فوتبال تونس پیش‌تر نیز از سوی نهاد فیفا متهم به ارائه اطلاعات گمره کننده درباره یک باشگاه شده است.
فدراسیون فوتبال جهانی در سالی که در ماه‌های پایانی آن قرار داریم دو فدراسیون فوتبال زیمباوه و کنیا را محروم کرده و البته همانطور که در جریان هستید هشدار‌هایی نیز به فدراسیون فوتبال ایران داده است. همچنین فدراسیون فوتبال هند دیگر نهادی است که به دلیل دخالت اشخاص ثالث (عملکرد غیرمستقل) به حالت تعلیق درآمده است. این تعلیق برای هندی‌ها در شرایطی به اجرا درآمده است که این کشور میزبان رقابت‌های جام جهانی زیر ۱۷ سال زنان بود. اگرچه در ادامه این تعلیق رفع شد.
سهیل خمیرا خبرنگار تونسی تماس برای تعویق تاریخ شروع مسابقات لیگ داخلی را دلیل حساسیت فیفا بر عملکرد مستقل فدراسیون فوتبال تونس عنوان کرده است.
تونسی‌ها در حالی با احتمال حذف از رقابت‌های جام جهانی مواجه شده‌اند که به زودی تیم ملی فوتبال این کشور در دیداری تدارکاتی باید به مصاف تیم ملی فوتبال ایران برود و با وضعیت پیش آمده باید دید طی روز‌های آینده شرایط برای فوتبال این کشور چطور پیش خواهد رفت.