۰ نفر

نایب رئیس فدراسیون فوتبال :

یک دیدار تدارکاتی قبل از جام جهانی در تهران داریم

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۲
کد خبر: 675292
یک دیدار تدارکاتی قبل از جام جهانی در تهران داریم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس اعلام فدراسیون فوتبال، مهدی محمدنبی، نائب رئیس اول فدراسیون درباره برنامه های آتی تیم ملی به نکاتی اشاره کرد. متن این پرسش و پاسخ به شرح ذیل است:

به عنوان اولین سوال ،در فاصله کمتر از ۳۵ روز به شروع جام جهانی چه برنامه ریزی برای موفقیت تیم ملی صورت گرفته؟

در هر صورت برنامه ای که می بایست حداقل از یک سال پیش برنامه ریزی می‌شد و کارهایش به خوبی انجام می‌شد ، با توجه به اینکه ما از ۹ شهریور در فدراسیون مستقر شدیم و بعد از مذاکرات تاج و در نهایت مصوب هیات رییسه محترم ، کیروش و دستیارانش به تیم ملی اضافه شدند. بلافاصله اردوی اتریش برگزار شد که دو دیدار تدارکاتی با اروگوئه و سنگال با تمامی بازیکنان تیم ملی انجام پذیرفت.

اساسا تقویم سازمان لیگ و تیم های ملی باید با هم منطبق می‌شد. لذا جلسه ای با قنبر زاده و همکارانش در سازمان لیگ برگزار کردیم و بر همین اساس از سازمان لیگ و دوستان خواهش کردیم که برنامه مسابقات جوری تنظیم شود که با تمرینات تیم ملی مغایرت نداشته باشد.

خوشبختانه این اتفاق افتاد و خود کی روش هم با سرمربی تیم های باشگاهی که بازیکنانشان به تیم ملی دعوت شدند، صحبت کرد. مینی کمپ تیم ملی بعد از اتمام اردو اتریش آغاز شد و این اردوها در کمپ تیم ملی برقرار شد. خوشبختانه از بازیکنان داخلی دعوت شد تا در این اردو ها شرکت کنند.

در مورد لژیونرها بگویم کی روش مرتبا با آنها در تماس هستند. چه بسا به باشگاه هایشان مراجعه کردند و در مسابقات باشگاهی که داشتند، آنالیز فنی آنها انجام می شود. کار بسیار بسیار فشرده ای است که شبانه روز در حال انجام است و خود کی روش حداقل تا ساعت ۲،۳ بامداد بیدار است و این موضوعات را به شدت پیگیری می‌کند.

در کنار این مسئله تعدادی از بازیکنان در خارج از کشور هستند. از جمله سردار آزمون که مصدومیتی داشت. یکی از دستیاران کی روش به آلمان اعزام شد و با باشگاه لورکوزن صحبت کرد. قرار شد که ادامه معالجات او با نظر بخش پزشکی تیم ملی و بایرن لورکوزن انجام پذیرد. قرار است او به دوحه قطر در کمپ اسپایر اعزام شود. زیرا یک کلینیک پزشکی فوق پیشرفته در آنجا است و انشالله که قبل از بازی ها به کمپ تیم ملی که  در قطر است اعزام‌ شود.

یکی از نگرانی ها همین بحث مصدومیت سردار آزمون بازیکن خوب و تاثیر گذار تیم ملی ما است. سردار صد در صد به جام جهانی خواهد رسید؟

همانطور که توضیح دادم ، ما با توجه به گزارش هایی که هم پزشکان تیم ملی هم بایرن لورکوزن دادند، امیدواریم در همین مدتی که به کمپ تیم ملی در دوحه اضافه خواهد شد، این مشکل حل شود و او آماده سازی خود را به نحوی انجام دهد که در تیم ملی حضور داشته و به بازی های جام جهانی برسد.

تیم ملی چه زمانی به قطر اعزام می‌شود و آیا در این فاصله تا شروع بازی ها، بازی تدارکاتی هم انجام می‌دهد یا صرفا با انجام تمرینات جام جهانی رو آغاز می‌کند؟

پیرو مذاکراتی که با میرشاد ماجدی رییس کمیته جوانان شد، قرار شد ترکیبی از تیم زیر ۲۱ سال با سرمربیگری صمد مرفاوی و همکارانش در کمپ تیم ملی حضور داشته باشند که در فرصتی که باقی مانده از این نفرات در کنار تیم ملی استفاده شود. به هر صورت به نحوی آمادگی بازیکنان تیم ملی بالا برود. بچه های زیر ۲۱ سال در کنار تیم ملی باشند و با نظر کی روش کار فنی را در مینی کمپ انجام بدهند.

یک دیدار دوستانه هم در تاریخ ۱۰ نوامبر یا ۱۹ آبان ماه با یکی از تیم های ملی در تهران خواهیم داشت که بعد از اینکه قرارداد آن با این تیم امضا شد، اعلام رسمی خواهیم کرد.

تیم چه زمانی به قطر اعزام خواهد شد؟

 پیشبینی ما این است که بعد از این دیدار دوستانه ، یکی دو روز به بچه ها استراحت بدهیم که به خانواده هایشان برسند و به امید خدا ۲۲ یا ۲۳ آبان به قطر اعزام خواهیم شد.

 به عنوان سوال آخر ، لیست نهایی تیم ملی چه زمانی توسط کی روش اعلام می‌شود؟

خود کی روش هر زمان که صلاح بداند اعلام خواهد کرد که این قاعدتا به قبل از اعزام به قطر موکول خواهد شد.

 ممنون که در برنامه خودتان حضور پیدا کردید. صحبت های پایانی شما را می‌شنویم.

ما یک بازدید هم از امکانات تیم ملی در قطر داشتیم که هتل محل اقامت ،زمین تمرین و ... به دلیل اینکه در دوره گذشته دیر اقدام کرده بودند، مناسب شرایط تیم ملی ما نیست. اما در چند روزی که در دوحه قطر بودیم ،جلسات متعددی را با مسئولان فیفا برگزار کردیم و توانستیم مشکلات را حل کنیم.برای مثال زمین تمرین قبلی جایی بود که دور تا دور آن فضای باز بود، نیاز است که فضای تمرین کاملا محصور باشد تا بازیکنان و آقای کی روش با خیال راحت کار کنند.

موارد دیگری بود که مربوط به اقامت آنها در هتل است. این موضوع هم حل و فصل شد. در گذشته ،دوستان که به قطر اعزام شده بودند می بایست این موارد را با تجربه بیشتری دنبال می‌کردند که هم محل تمرین مناسب تر و هم هتل مناسب تر برای تیم ملی در نظر گرفته می شد. در کنار هتل قبلی تیم ملی، یک مرکز خرید بزرگ وجود داشت که اساسا توجیهی ندارد که تیم ملی محل اقامتش در کنار یک مرکز خرید بزرگ باشد.ولی به هر صورت ما با بررسی که داشتیم، امکاناتی که مد نظرمان بود،  محدودیت هایی که برای حضور تماشاگران باید ایجاد شود تا بازیکنان تیم ملی با آرامش هرچه بیشتر در اردو باشند و اساسا کسری هایی که وجود داشت ، با مذاکراتی که با مسئولان فیفا داشتیم بخش بیشتر آن حل شد و آمادگی خوبی را برای حضور در قطر خواهیم داشت.