۰ نفر

صندلی مدیریت آبی پوشان لرزان شده است؛

هفتمین تغییر مدیرعاملی استقلال ظرف شش سال

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 674283
هفتمین تغییر مدیرعاملی استقلال ظرف شش سال

علی فتح‌الله‌زاده در شرایطی شب گذشته مدیرعامل باشگاه استقلال شد که پنجمین بار است که روی صندلی مدیرعاملی این باشگاه می‌نشیند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، پس از جلسه شب گذشته (شنبه) هیئت مدیره باشگاه استقلال، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل جدید این باشگاه و جانشین مصطفی آجورلو شد. فتح‌الله‌زاده نامی آشنا برای هواداران استقلال است؛ کسی که در برهه‌های زمانی مختلف گزینه مدیرعاملی این باشگاه بوده است.

براساس این گزارش، فتح‌الله‌زاده برای پنجمین بار روی صندلی مدیرعاملی استقلال می‌نشیند. او اولین بار از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲ مدیرعامل استقلال بود که در این چند سال، دو قهرمانی لیگ آزادگان، نایب قهرمانی و سومی جام باشگاه‌های آسیا و چند قهرمانی جام حذفی را به دست آورد.

فتح‌الله‌زاده سال ۸۶ تا ۸۷ نیز مدیرعامل استقلال بود؛ سالی که مرحوم ناصر حجازی سرمربی آبی‌پوشان بود، اما خیلی زود کنار رفت و فیروز کریمی جانشین او شد. استقلال در این فصل بدترین رتبه تاریخ لیگ برتر خود را کسب کرد و در جایگاه سیزدهم قرار گرفت، اما با بازگشت امیر قلعه‌نویی، به قهرمانی جام حذفی دست یافت.

اوایل شروع لیگ هشتم، فتح‌الله‌زاده از مدیرعاملی استقلال کنار رفت تا امیر واعظ آشتیانی جای او را بگیرد. فتح‌الله‌زاده سال ۸۹ برای سومین بار به استقلال بازگشت و تا سال ۹۳ مدیرعامل این باشگاه بود که یک قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی جام حذفی، حاصل دستاورد او با استقلال بود.

فتح‌الله‌زاده پس از پنج سال، اواخر سال ۹۸ سرپرست باشگاه استقلال شد، اما کمتر از یک ماه تصمیم به جدایی گرفت و حالا برای پنجمین بار روی صندلی مدیرعاملی استقلال می‌نشیند.

جانشینی فتح‌الله‌زاده به‌جای آجورلو، هفتمین تغییر مدیرعاملی استقلال ظرف شش سال اخیر محسوب می‌شود. سیدرضا افتخاری که از شهریور ۹۵ سکان مدیریت استقلال را در دست گرفت تا ۲۷ تیر ۹۷ در این سمت فعالیت کرد و سپس امیرحسین فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده، علی فتح‌الله‌زاده (برای چهارمین برهه)، احمد سعادتمند و احمد مددی، به‌عنوان مدیرعامل یا سرپرست در جایگاه مدیریت باشگاه استقلال نشستند.

این در حالی است که هفت تغییر قبلی ظرف ۱۰ سال رخ داده است. مدیریت محمدحسین قریب، مقداد نجف‌نژاد، علی فتح‌الله‌زاده (در دو دوره)، امیررضا واعظ آشتیانی، بهرام افشارزاده و رضا حسنی‌خو (که سه روز و تنها اسماً عهده‌دار مدیریت باشگاه شد) از سال ۸۵ تا ۹۵ بود. به همین دلیل می‌توان گفت که شیشه عمر مدیریت استقلال از دهه‌های گذشته شکننده‌تر و این صندلی لرزان‌تر شده است.