۰ نفر

بهترین فوتبالیست تاریخ معرفی شد

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 673347
بهترین فوتبالیست تاریخ معرفی شد

فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن در رده‌بندی برترین بازیکنان تمامی ادوار، بالاتر از برنده پنج توپ طلا قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه «فور فور تو» انگلیس با انتشار گزارشی به معرفی ۱۰۰ فوتبالیست برتر تاریخ کرده است که صدر این فهرست متعلق به کسی نیست جز لیونل مسی. برنده هفت توپ طلا که دوران حرفه‌ای درخشانی داشته و به عناوین انفرادی و تیمی زیادی دست یافته است، در این رده‌بندی بالاتر از دیه‌گو آرماندو مارادونا هموطن فقید خود قرار دارد، اسطوره آرژانتینی که حدود دو سال پیش در ۶۰ سالگی به دلیل ایست قبلی در منزلش فوت کرد. کریستیانو رونالدو برنده پنج توپ طلا هم که فصل خوبی را با منچستریونایتد تجربه نمی‌کند، رده سوم این فهرست را به خود اختصاص داده است.

پله اسطوره برزیل، زین‌الدین زیدان هافبک پیشین تیم ملی فرانسه، یوهان کرایف اسطوره فقید هلند، فرانتس بکن‌باوئر اسطوره آلمان، فرنس پوشکاش اسطوره مجارستان و رونالدوی برزیلی هم به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم این رده‌بندی را از آن خود کرده‌اند.

گرد مولر، آلفردو دی‌استفانو، میشل پلاتینی، زیکو، گارینچا، بابی چارلتون، پائولو مالدینی، روماریو، جوزپه مه‌آتزا و آندرس اینیستا نیز به ترتیب در رده‌های یازدهم تا بیستم این رده‌بندی هستند.