۰ نفر

تقابل ۵۵ بازیکن برای ۲۶ بلیت جام جهانی

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۲
کد خبر: 651681
تقابل ۵۵ بازیکن برای ۲۶ بلیت جام جهانی

در حالی که اسکوچیچ می‌تواند ۲۶ بازیکن را برای حضور در جام جهانی انتخاب کند، حدود ۶۰ بازیکن امکان جلب نظر سرمربی تیم ملی را دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۳۰ آبان ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و ایران یکی از تیم‌های حاضر در این مسابقات است. دراگان اسکوچیچ باید یک هفته زودتر از این رقابت‌ها فهرست نهایی خود را برای حضور در جام جهانی اعلام کند.

همیشه و در تمام ادوار گذشته این رقابت‌ها، بازیکنان بسیاری تا آخرین لحظه امیدوار به حضور در جام جهانی و همراهی تیم ملی در این رقابت‌ها بوده‌اند.

از بزرگترین بازیکنانی که جام جهانی را در آخرین لحظه از دست داده‌اند می توان به سیدجلال حسینی در جام جهانی ۲۰۱۸، سردار آزمون و محمدرضا خلعتبری در جام جهانی ۲۰۱۴ و مهدی رحمتی، پیروز قربانی و هادی شکوری در جام جهانی ۲۰۰۶ اشاره کرد.

با نزدیک شدن به جام جهانی که بعد از گذشت نیم فصل نخست مسابقات باشگاهی فوتبال برگزار می‌شود، بازیکنان خودشان را برای قرار گرفتن در کاروان تیم ملی آماده می‌کنند.

در این دوره هم بازیکنان زیادی نامزد حضور در جام جهانی و همراهی تیم ملی هستند. به جز بازیکنانی که تقریبا خیالشان از حضور در جام جهانی راحت است، به طور کلی می‌توان فهرستی ۵۵ نفره را نام برد که با کمی بالا و پایین شدن شرایطشان می توانند مسافر جام جهانی شوند یا از این تیم جا بمانند.

در کنار این رقابت تنگاتنگ، فیفا سهمیه تیم‌های حاضر در جام جهانی را از ۲۳ به ۲۶ بازیکن افزایش داده و بازیکنان بیشتری نسبت به ادوار گذشته جام جهانی تیم ملی را همراهی خواهند کرد.

در اردوی اخیر تیم ملی ایران به جز بازیکنانی مانند کنعانی‌زادگان، خلیل زاده و امیری که به علت مصدومیت حضور نداشتند اما جزو نفرات اصلی این تیم هستند، ۳۰ بازیکن به تیم ملی دعوت شده بودند.

به این نفرات باید بازیکنانی را هم اضافه کرد که در اردوهای قبلی حضور داشتند. قبل از شروع فصل جاری لیگ برتر که شاید با ظهور پدیده‌های جدیدی همراه شود یا بازیکنی به شرایط مسابقه برسد، کادر فنی تیم ملی فهرستی ۵۵ نفره از بازیکنان را در اختیار دارد که می‌توانند مسافر قطر شوند.

فهرست نامزدهای حضور در جام جهانی قطر به این شرح است:

دروازه‌بان

علیرضا بیرانوند - حسین حسینی - امیر عابدزاده – پیام نیازمند – محمدرضا اخباری

مدافعان

شجاع خلیل‌زاده – حسین کنعانی‌زادگان – صادق محرمی – عارف غلامی – صالح حردانی – عارف آقاسی – ابوالفضل جلالی – مجید حسینی – امید نورافکن – مهدی شیری – آرمین سهرابیان – میلاد محمدی – دانیال اسماعیلی‌فر – فرشاد فرجی – سیاوش یزدانی – جعفر سلمانی – سعید آقایی – محمدحسین مردادمند  - مهدی تیکدری

هافبک‌ها

احسان حاج‌صفی – سعید عزت‌اللهی – علیرضا جهانبخش – احمد نوراللهی – امید ابراهیمی – علی قلی‌زاده – میلاد سرلک – مهدی مهدی‌پور – مهدی ترابی – سروش رفیعی – سعید صادقی – مهدی حسینی – کمال کامیابی نیا – وحید امیری – سامان قدوس – زبیر نیک نفس – یاسین سلمانی – محمد کریمی – فرشاد احمدزاده – فرشید اسماعیلی

مهاجم‌ها

مهدی طارمی – سردار آزمون - امیرحسین حسین‌زاده – علی علی‌پور – الله‌یار صیادمنش – کریم انصاری‌فرد – کاوه رضایی – شهاب زاهدی – مهدی قایدی – مهدی عبدی – شهریار مغانلو

این فهرست شامل بازیکنانی است که ظرف یک سال گذشته در کمپ های تمرینی و مسابقات دوستانه و رسمی تیم ملی ایران حضور داشتند یا به هر نحوی پیراهن تیم ملی را برای چند جلسه تمرینی به تن کرده‌اند.

باید دید کادر فنی تیم ملی از میان این فهرست بلند بالا چطور به ۲۶ نفر نهایی خود خواهد رسید. در همین شرایط برخی بازیکنان برای بهبود وضعیت خود به ایران برگشته‌اند و برخی چشم به فوتبال اروپا دارند.