۰ نفر

اگر رکورد شکست ناپذیری باقی بماند؛

استقلال در کنار آرسنال، یوونتوس و میلان

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 635042
استقلال در کنار آرسنال، یوونتوس و میلان

هدف بزرگ مجیدی برای قهرمانی بدون شکستاستقلال و جام‌طلایی؛ در راه آرسنال، یووه و میلاناستقلال برای کسب رکوردی جهانی و کسب قهرمانی بدون شکست و تصاحب جام طلایی، تنها چهار دیدار را پیش روی خود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه؛ در انگلستان، شکست‌ناپذیرها یا  “The Invincibles”،  لقبی است که به تیم‌های فوتبال آرسنال و پرستون، پس از آنکه بدون شکست عنوان قهرمانی لیگ جزیره را کسب کردند؛ داده شد. پرستون در فصل ۱۸۸۸ - ۱۸۸۹ با ۲۷ بازی بدون شکست تحت سرمربیگری ویلیام سودل و آرسنال همراه با آرسن ونگر در فصل ۲۰۰۳ - ۲۰۰۴ با ۳۸ بازی بدون شکست به این عناوین دست یافتند.

2

تیم پرستون را می‌توان اولین تیم بدون شکست در یک لیگ معتبر اروپایی نامید. جایی که آنها بدون باخت جام را به خانه بردند.

3

در هزاره جدید، آرسنال با قهرمانی بدون باخت در لیگ جزیره، عنوان جام طلایی را یک بار دیگر بر سر زبان ها انداخت.

اصطلاح شکست‌ناپذیرها نیز در دیگر لیگ‌های فوتبال اروپا مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌غیراز پرستون و آرسنال، تنها میلان و یوونتوس در بین تیم‌های پنج لیگ معتبر اروپایی، به‌ترتیب در فصول ۱۹۹۱ - ۱۹۹۲ و ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ در یک دوره سری آ بدون شکست پایان دادند. در میان باشگاه‌های خارج از پنج لیگ معتبر اروپایی، سلتیک رقابت‌های لیگ و جام حذفی سال ۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ در اسکاتلند را بدون شکست به پایان رسانده است و همچنین پائوک در لیگ یونان در فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ و پورتو در سال ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ در لیگ پرتغال موفق به انجام این کار شده است.

کسب عنوان قهرمانی در لیگ داخلی بدون هیچ شکستی. این عنوانی است که از آن به نام جام طلایی یاد می‌کنند و اکنون شاگردان فرهاد مجیدی تنها چهار دیدار تا تحقق این رؤیا فاصله دارند. رؤیایی که در ۲۰ دوره گذشته لیگ برتر برای هیچ تیمی تعبیر نشده بود و هیچ تیمی به‌اندازه استقلال کنونی، به تصاحب آن نزدیک نشده بود.

4

5

میلان و یووه نیز سابقه قهرمانی بدون شکست در سری آ را دارند.

کسب قهرمانی لیگ برتر با یک خط تیره مهم و بزرگ مقابل تعداد شکست‌های تیم قهرمان، از آن دست افتخاراتی است که می‌تواند برای اولین‌بار در فوتبال ایران و از زمان راه‌اندازی فرمت جدید لیگ داخلی برای استقلال و فرهاد مجیدی به ثبت برسد. آنها اکنون فاصله چندانی تا رسیدن به این عنوان ندارند.

البته کسب عنوان قهرمانی بدون شکست، افتخار بزرگی است که بازتاب‌های آن تنها به داخل ایران محدود نمی‌شود و آبی‌ها می‌توانند با این عنوان در سطح جهان نیز موردتوجه رسانه‌ها قرار بگیرند. اتفاقی که چند ماه پیش رخ داد و وب‌سایت معروف و معتبر ترنسفر مارکت در گزارشی، به تنها تیم‌های بدون شکست در لیگ‌های داخلی پرداخت.

6

7

در این گزارش از پنج تیم استقلال ایران، پورتو پرتغال، السد قطر، المپیاکوس یونان و پارتیزان صربستان به‌عنوان تنها تیم‌های دنیا نام‌برده شد که در لیگ کشورشان متحمل شکستی نشده‌اند. اما پس از انتشار این خبر در ترنسفر مارکت، ۳ مورد از این تیم‌ها متحمل شکست شدند و رکورد فوق‌العاده خود را از دست دادند.

پارتیزان نخستین تیمی بود که چند روز پس از این گزارش متحمل شکست شد. آنها در دیدار بزرگ صربستان و دربی بلگراد با ۲ گل اوهی اومویچوانفو و الکساندر کاتای مقابل تیم ستاره سرخ تن به شکست دادند تا رکورد شکست‌ناپذیری آنها شکسته شود. آنها در ادامه صدر جدول را نیز به ستاره سرخ واگذار کردند و در دو دیدار باقی‌مانده، آخرین تلاش‌هایشان را برای قهرمانی و جبران فاصله ۲ امتیازی به‌کار خواهند گرفت.

9

10

پیروزی برابر شهر خودرو، استقلال را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک کرد. حالا آنها باید در چهار دیدار برابر فولاد، آلومینیوم، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان فصل را بدون شکست به پایان برسانند تا تاریخ‌سازی کنند.

شکست‌ناپذیری المپیاکوس نیز کمتر از یک ماه پیش شکسته شد. آنها در دربی آتن با یک گل به پاناتینایکوس باختند اما اختلاف فراوان و ۱۹ امتیازی با تیم دوم جدول، آنها را به قهرمان زودهنگام یونان تبدیل کرد. پورتو دیگر تیمی است که با مهدی طارمی در اندیشه قهرمانی بدون شکست بودند اما آنها نیز دوهفته پیش با یک گل به براگا باختند و این عنوان مهم و ارزشمند را از دست دادند.

در این میان، السد قطر تنها تیمی بود که توانست رکورد خود را تا پایان فصل حفظ کرده و برای دومین فصل متوالی بدون شکست، عنوان قهرمانی لیگ ستارگان را از آن خود کند. البته ۱۲ تیمی بودن لیگ قطر و انجام تنها ۲۲ بازی در طول یک‌فصل، روی این مسئله و ثبت این رکورد بی‌تأثیر نیست.

11

فرهاد مجیدی برای کسب این دستاورد بزرگ چهار مسابقه سخت را در پیش دارد. آیا او می‌تواند نخستین تیم قهرمان لیگ برتر، بدون شکست لقب بگیرد؟

12

اکنون استقلال به تنها تیم بدون شکست جهان در لیگ کشورهایی که در جریان هستند، تبدیل شده است. لیگ کشورهایی که نیم‌فصل نخست خود را سپری کرده و به هفته‌های پایانی فصل نزدیک می‌شود. شاگردان مجیدی برای تاریخ‌سازی داخلی و جهانی باید برابر فولاد، آلومینیوم، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان سربلند و بدون شکست از زمین خارج شوند تا نامشان در تاریخ فوتبال ایران درج شود.

14

البته باید این نکته را نیز ذکر کرد که پیش‌ازاین تیم فوتبال پرسپولیس تهران، بدون باخت قهرمانی در لیگ را جشن گرفته بود. این تیم در  سال ۱۳۵۲ که اولین دوره لیگ تخت‌جمشید بود این رکورد را به نام خود ثبت کرد. سرخ‌پوشان در آن فصل با انجام ۲۲ بازی و کسب ۱۵ برد و ۷ تساوی موفق به کسب عنوان قهرمانی فوتبال ایران شدند.