۰ نفر

اخطار فیفا به ایران بابت میزبانی دیدار با عراق

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶
کد خبر: 632921
اخطار فیفا به ایران بابت میزبانی دیدار با عراق

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در جدیدترین احکام انضباطی خود، به فدراسیون فوتبال ایران اخطار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا روز گذشته برخی احکام خود را در خصوص مسابقات مختلف فوتبال اعلام کرد که مهم‌ترین آنها به رأی صادره در خصوص فرجام‌خواهی فدراسیون فوتبال مصر برای تکرار بازی با سنگال بود که این شکایت از سوی فیفا رد و تیم ملی سنگال تنها به یک جلسه محرومیت از حضور هوادارانش و جریمه نقدی محکوم شد.

اما نکته جالب در آراء صادره، قرارگرفتن نام فدراسیون فوتبال در میان اخطارهای فیفا است. علاوه بر تعیین تکلیف دیدار مصر و سنگال، فیفا چندین فدراسیون فوتبال را با جریمه و محرومیت روبه‌رو کرد که در این میان به ایران نیز اخطاری داده شده است.

در این آراء، فیفا به دلیل آنچه «عدم رعایت نظم و امنیت در مسابقات (رعایت و اجرا نشدن قوانین ایمنی موجود)» خوانده شده است، به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داد.

در جریان دیداری از مرحله مقدماتی جام جهانی، تیم ملی ایران در حضور هواداران خود موفق شد با غلبه بر تیم ملی عراق راهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

اخطار فیفا

به نظر می‌رسد در خلال برگزاری این دیدار و حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی، ناظر مسابقه گزارشاتی را درباره نحوه حضور هواداران و همچنین دیگر مسائل امنیتی به فیفا گزارش داده و این مسئله باعث شده است تا فدراسیون جهانی فوتبال به فدراسیون ایران اخطار دهد.

در خصوص دیگر آراء صادره از سوی فیفا، فدراسیون‌های فوتبال لبنان، نیجریه و هندوراس، کنگو و سنگال به دلیل عدم رعایت امنیت، به برگزاری یک دیدار خانگی تیم ملی کشورهای خود بدون حضور تماشاگران محکوم شده‌اند.