۰ نفر

طارمی در فوتبال اروپا تاریخ سازی خواهد کرد؟ + عکس

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 631859
طارمی در فوتبال اروپا تاریخ سازی خواهد کرد؟ + عکس

نام مهدی طارمی در رده هفتم موثرترین بازیکنان ۱۰ لیگ معتبر اروپایی از لحاظ گل و پاس گل دیده می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، وب سایت معروف ترانسفر مارکت نیز به بررسی موثرترین بازیکنان شاغل در لیگ های معتبر اروپایی پرداخته که نام طارمی نیز در میان برترین ها دیده می شود. ستاره ایرانی پورتو توانسته است با اثرگذاری مستقیم بر روی ۳۱ گل تیمش، در رده هفتم قرار بگیرد.

دراین لیست، کیلین امباپه مهاجم پاریسی ها با ثبت ۳۷ گل و پاس گل، در رده نخست قرار دارد. پس از او به ترتیب لواندوفسکی و بنزما (۳۶ گل و پاس گل)، دنیز اونداو و محمد صلاح (۳۵ گل و پاس گل) و انکونکو (۳۲ گل و پاس گل) بازیکنانی هستند که بالاتر از مهدی طارمی قرار گرفته اند.

مهاجم ایرانی پورتو در بازی های باقیمانده لیگ برتر پرتغال این فرصت را دارد تا بتواند از ستاره های بزرگ اروپایی نظیر محمد صلاح عبور کند. بازیکن مصری لیورپول تا به اینجای فصل بر روی ۳۵ گل تیمش در لیگ جزیره اثر مستقیم گذاشته است. البته او ۵ بازی دیگر در پیش دارد و نسبت به طارمی فرصت بیشتری برای افزایش آمار خود خواهد داشت.

لیگ برتر پرتغال

کریستوفر انکونکو بازیکن فرانسوی – کنگویی لایپزیش نزدیک ترین رقیب به طارمی است. او با ۱۷ گل و ۱۵ پاس گل و اثرگذاری مستقیم بر روی ۳۲ گل، بالاتر از ستاره ایرانی پورتو قرار گرفته و او نیز ۳ دیدار دیگر در بوندس لیگا پیش روی خود خواهد داشت.

طارمی در جدول موثرترین بازیکنان اروپا، بالاتر از ستاره های نام آشنایی همچون چیرو ایموبیله، دوشان ولاهوویچ، توماس مولر، ازلینگ هالند، وینیسیوس جونیور، کریستیانو رونالدو، هری کین و... قرار گرفته است و باید دید در پایان فصل چه جایگاهی را از آن خود خواهد کرد.