۰ نفر

لقب جدید طارمی؛ جاعل دوست داشتنی! + عکس

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 627751
لقب جدید طارمی؛ جاعل دوست داشتنی! + عکس

او شوق خاصی برای گرفتن پنالتی از مدافعان و گلرهای حریف دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، یک نویسنده پرتغالی مهدی طارمی را با باستر کیتون ستاره فیلمهای صامت مقایسه می‌کند. بازیگری که با مهارت بسیار و بدون بدل انواع و اقسام حرکات فیزیکی را در سر صحنه انجام می‌دهد. او با مقایسه زمین خوردن های طارمی و کیتون، می‌گوید: طارمی مثل کیتون بعد از هر بار زمین خوردن، بلافاصله روی پا بلند می‌شود. چه داور پنالتی بگیرد و چه نه، طارمی با این زمین خوردن ها و بدبختی‌ها سر آشتی دارد؛ درست مثل باستر کیتون که با بعد از هر حادثه مثل فرو ریختن خانه و افتادن قطار داخل رودخانه و چپ کردن ماشین و... همیشه در نهایت با صورت سردش و با نمایش خونسردی، از مهلکه عبور می‌کرد.

کافی است اولین پنالتی پورتو مقابل ویتوریا در مسابقه دو شب پیش را از زاویه پشت نگاه کنید؛ لحظه ای که طارمی با پاهایی که کمی از حد معمول بازترند با نهایت قدرت و سرعت خود را توپ می‌رساند و با حائل بدن بین توپ و خودش، قطعا پنالتی را از گلر حریف می‌گیرد.

این یک هشیاری ویژه و یک مهارت خاص برای فوتبالیستی است که این هفته در اقدامی نادر دو پنالتی برای تیمش گرفت؛ پنالتی اول با استارت سریعش به داخل محوطه جریمه، تصاحب کردن توپ و سرنگون شدن و در پنالتی دوم نیز تقریبا تکرار صحنه اول. اینکه خودت را با سرعت به توپی که دروازه‌بان انتظار مهارش را دارد برسانی و از آنجایی که گلر حریف در شرایط متعادلی قرار ندارد برخورد انجام بشود و داور چاره ای جز اعلام پنالتی نداشته باشد.

مهدی طارمی

مهدی طارمی

مهدی طارمی پس از اینکه توپ را از مدافع حریف می‌رباید، در یک گام بلند فاصله اش را با توپ و دروازه بان کم می‌کند و در گام بعدی، با زیرکی باورنکردنی خود را به گلر می‌رساند و روی زمین می‌افتد تا داور مجاب به گرفتن پنالتی شود.

مهدی طارمی

مهدی طارمی

برخلاف جهت پرش دروازه‌بان حریف، طارمی توپ را به گوشه بالای دروازه می‌زند تا به این شکل گل پیروزی بخش تیمش را زده باشد.

این دو پنالتی در شرایطی به سود پورتو اعلام شد که نسبت به طارمی و پنالتی هایش در لیگ پرتغال حساسیت خاصی وجود دارد و داورها با سختگیری خطاهای روی ستاره ایرانی پورتو را پنالتی اعلام می‌کنند. همانطور که بعد از مسابقه نیز بسیاری از هواداران بنفیکا و اسپورتینگ با انتشار میم هایی از طارمی که داخل استخر شیرجه می‌زند این پنالتی را در زمره همان تصمیمات دانستند اما طارمی کارش را کرده و سه امتیاز ارزشمند از یک دیدار بسیار دشوار به حساب تیمش ریخته بود؛ آن هم در مسابقه ای که دوباره به نوک حمله بازگشته تا یک تنه بار خط حمله تیمس را به دوش بکشد.

مهدی طارمی

باستر کیتون، اسطوره سینمای کمدی است که همیشه با دردسرها و ماجراهای عجیب در داخل فیلم‌ها شناخته می‌شود اما بعد از هر دردسر، او همیشه سرپا بود؛ وجه تشبیه ویژه‌اش با مهدی طارمی.

در این باره قبلا هم نوشته‌ایم؛ طارمی لول بدنی خاصی دارد و نحوه قرارگیری اش روی توپ و مایل شدنش به سمت جلو او را در یک عدم تعادل بالقوه قرار می‌دهد که با هر برخوردی ممکن است شیرجه ای تماشایی روی زمین بزند. او البته این کار را هرگز تمرین نکرده اما چیزی در ذات فوتبالی او هست که پنالتی گرفتن را برایش تبدیل به هنری استثنایی و کم‌یاب کرده؛ همانطور که اگر از مدافعان و گلر ویتوریا بپرسید به شما خواهند گفت که با وجود دانستن این موضوع دو بار روی او مرتکب خطا شدند. اما تک گل طارمی برای پورتو چه معنایی برای تیمش داشت؟

این پیروزی از آن جهت برای پورتو اهمیت داشت که یاران مهدی طارمی توانستند به امتیاز ۷۹ در پایان هفته بیست و نهم برسند و علاوه بر حفظ جایگاه صدرنشینی، اختلاف شش امتیازی با اسپورتینگ لیسبون را هم حفظ کنند تا به این ترتیب با حاشیه امن بسیار مناسب به استقبال هفت بازی پایانی بروند.

مهدی طارمی

ژورنال اکسپرسو در یادداشتی ویژه به مهدی طارمی و توانایی‌ استثنایی اش در کسب پنالتی پرداخته است؛ «جاعل دوست داشتنی».

روزنامه اکسپرسو در مقاله‌ای از طارمی به عنوان «جاعل دوست داشتنی» یاد کرده است؛ بازیکنی که حتی اگر قصدش فریب داور باشد اما این کار را به جالبترین شکل ممکن انجام می‌دهد و البته با سایر مهارت‌هایش تبدیل به محبوب‌ترین بازیکن پورتو شده.