۰ نفر

پیراهن دست خدای مارادونا به حراج گذاشته می شود

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۰۷
کد خبر: 625942
پیراهن دست خدای مارادونا به حراج گذاشته می شود

آن یکی از بهترین شاید هم بدترین لحظات تاریخ فوتبال به حساب می رود و الان طرفداران ثروتمند فوتبالی می توانند صاحب تکه ای از آن باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از طرفداری، پیراهنی که دیگو مارادونا در جریان گل جنجالی دست خدا در جام جهانی ۱۹۸۶ برابر انگلیس به تن کرده بود، برای اولین بار قابل خرید خواهد بود. 

طرفداری| سوتبی، شرکت مسئول حراجی اعلام کرده پیراهن دیگو آرماندو مارادونا ممکن است تا ۵/۲ میلیون دلار (۴ میلیون پوند) فروخته شود و حراجی به صورت آنلاین از ۲۰ آوریل آغاز خواهد شد. براهم واچر از شرکت سوتبی گفته پیراهن دیگو در زمره مهم ترین یادگاری های ورزشی تاریخ قرار دارد:

 دیگر امکان ندارد مسئول حراجی چیزی به این مهمی باشم. لحظه ای تاریخی برای ورزش دنیا به حساب می رود. 

مارادونا در جریان دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک، ۲ گل به ثمر رساند که در نهایت باعث حذف انگلیس و رسیدن آرژانتین به نیمه نهایی مسابقات شد. این در حالی است که ۴ سال قبل از آن، آرژانتین و انگلیس به خاطر جزایر فالکلند باهم جنگیده بودند و آرژانتینی ها دل خوشی از رقیب نداشتند. 

بعد از مسابقه، مارادونا پیراهنش را با استیو هاج، هافبک تیم ملی انگلیس، عوض کرد و او تا به این لحظه اقدام به فروش آن نکرده بود. این پیراهن طی ۲۰ سال گذشته، به صورت امانت در اختیار موزه ملی فوتبال انگلیس در منچستر قرار داشت. 

پیراهن آبی با راه راه های آبی روشن خیلی عجولانه آماده شده بود، چون پیراهنی که فدراسیون فوتبال آرژانتین برای این مسابقه درنظر گرفته بود، برای پوشیدن در گرمای شدید مکزیک، سنگین تلقی شده بود. در نتیجه این پیراهن ها جایگزین شده و لوگوی فدراسیون دوخته و شماره ها از جمله شماره ۱۰ مارادونا، با اتو، روی پیراهن ثابت شده بود. هاج گفته طی دهه های گذشته، غرورمندانه صاحب این پیراهن بوده و الان احساس می کند زمان درست رسیده است.