۰ نفر

بازگشت تراکتور به تنظیمات اولیه

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۰
کد خبر: 624964
بازگشت تراکتور به تنظیمات اولیه

جمعی از پیشکسوتان و بزرگان تاریخ باشگاه تراکتور با حضور در دفتر کار محمدرضا زنوزی خواستار حضور وی در کنار تیم شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به  نقل از ورزش سه، تراکتور در سال 97 به بخش خصوصی واگذار شد و محمدرضا زنوزی با مالکیت این تیم قدیمی معادلات نقل و انتقالات لیگ برتر را برهم زد. جذب ستاره های تیم ملی از تراکتوری که در فصل 96-97 در آستانه سقوط قرار گرفته بود، یک مدعی تمام عیار ساخت ولی راه قهرمانی در لیگ برتر دور بود و همه چیز صرفا به مسائل مالی ختم نمی شد.

تراکتورِ بخش خصوصی تبدیل به یک مدعی پر ستاره شده بود و توانست یک جام قهرمانی حذفی را نیز به دست آورد. در چنین شرایطی تی تی ها به چیزی کمتر از قهرمانی در لیگ برتر راضی نبودند و این موضوع کار مدیران تیم را سخت تر از قبل می کرد.

همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه کرونا چرخه روان تراکتور را دچار اختلال کرد. همه گیری ویروس کووید -19 اقتصاد جهانی را برهم زد تا تراکتور بخش خصوصی دیگر آن تیم دست به جیب قبلی نباشد و از طرفی هواداران پر تعداد این تیم از ورزشگاه ها دور ماندند و قدرت اصلی تراکتور از بین رفت. غیبت هواداران در صحنه حقیقی باعث شد تا یک جو کاملا مجازی، فضای هواداری را در اختیار بگیرد و اختلافات بین سکان داران مجازی و تراکتور آغاز شد تا محمدرضا زنوزی بعنوان یک سرمایه گذار در فوتبال هر روز دلسرد تر از قبل شود.

1

بحث انتقال مالکیت کلید خورد ولی هر چه ادعاهای مدیریتی بیشتر می شد، هیچ عملیات اجرایی به چشم نمی آمد تا موضوع انتقال مالکیت با عدم استقبال خریداران کم کم رنگ باخته و به صورت نامحسوس منتفی شود. دوری مالک باشگاه تراکتور از این تیم نیز باعث شد تا هر روز شرایط بدتر از قبل شود و تراکتور دوباره در مکانی از جدول باشد که انتظارش نمی رفت. این گونه بود که هر آنچه که بخش خصوصی آورده داشت، دود شد و تنها یک کمپ مجهز ورزشی ماند و یک تیم ناامید و بحران زده.

امروز تراکتور میزبان مس رفسنجان خواهد بود و هواداران این تیم نیز پس از دوری حدودا 800 روزه به ورزشگاه خواهند آمد تا تراکتور واقعی را در یادگار امام شاهد باشیم. این بازگشت بدون مالک چندان برای پیشکسوتان تراکتور قابل قبول نبود. اعتقاد آنها این بود که تنها حمایت مالی کافی نیست و مالک بایستی حمایت معنوی را نیز از تراکتور داشته باشد. به همین منظور جمعی از این پیشکسوتان در دفتر کار مالک تراکتور حضور یافتند تا شاید او را برای بازگشت به تیمداری ترغیب کنند.

2

در ماه های گذشته برخلاف دوری شخص محمدرضا زنوزی از تراکتور، هزینه های سرسام آور این تیم پرداخت شد و پرونده های بین المللی مختومه و تمامی بدهی های خارجی و داخلی توسط بخش خصوصی پرداخت شد تا تیم بدون بدهی وارد نقل و انتقالات زمستانی شود.

پیشکسوتان تراکتور  به جز حمایت های مالی، حمایت های معنوی را لازمه موفقیت تراکتور دانستند . این حمایت معنوی در کنار بازگشت هواداران به ورزشگاه می تواند لازمه های موفقیت را تکمیل کند. پیشکسوتان تراکتور در این دیدار از محمدرضا زنوزی خواستند تا همچون گذشته تراکتور را بعنوان یکی از مجموعه های اصلی خود زیر چتر حمایتی مادی و معنوی اش قرار دهد و شرایط این تیم را همچون گذشته بهبود ببخشد.

3

مالک باشگاه نیز در این دیدار از مشکلات تیم داری و مشکل سازی های عمدی گلایه کرد ولی به رغم رنجش ها در نهایت به درخواست بزرگان تراکتور، زنوزی رضایت داد تا به همراه آنها راهی اردوی تیم شده و بعد از سال ها دوباره در کنار تراکتور باشد و برای خروج تراکتور از بحران کمک کند. بازگشت هواداران به ورزشگاه و برگزاری مراسم آشتی مالک با هواداران که توسط پیشکسوتان انجام شد می تواند یک استارت دوباره برای تراکتور در قرن جدید باشد و این تیم را به تنظیمات کارخانه ای دوران طلایی که خیلی از آن دور نشده بازگرداند.