۰ نفر

آیا AFC یا FIFA قصد برخورد دارند؟

توییت نگران کننده عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 624163
توییت نگران کننده عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال

روز گذشته در استادیوم امام رضای مشهد اگر چه تیم ملی با یک بازی خوب و امیدوار کننده لبنان را شکست داد و صدرنشین گروه شد اما در حاشیه استادیوم اتفاقات خوب رخ نداد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، بانوان زیادی برای ورود به استادیوم خود را به درب های ورودی استادیوم رسانده بودند که گویی به آنها بلیط فروخته شده بود. چرا که در غیر اینصورت این حجم از تجمع بانوان را در جلوی درب های ورودی استادیوم امام رضا شاهد نمی بودیم. و زمانی که به آنها بلیط فروخته شده بود طبیعی بود انتظار ورود به استادیوم را داشته باشند. 

پیش تر این طور گفته شده  بود به فدراسیون فوتبال تکلیف شده است از این پس در صورتی می تواند دیدارهای خانگی تیم ملی را با حضور تماشاگر برگزار کند که به تماشاگران خانم هم برای ورود به استادیوم بلیط بفروشد. دیروز در مصاف ایران – لبنان هم این اتفاق رخ داد اما با این تفاوت که به بانوان اجازه ورود به استادیوم داده نشد و به طور حتم در شرایطی که دنیا به خاطر اینترنت به یک دهکده تبدیل شده تصاویر مربوط به راه ندادن خانم ها به استادیوم در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته و قطعا به رویت کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هم خواهد رسید.

از ابتدا هم مشخص بود در شهر مشهد با توجه به شرایط فرهنگی و در شهری که به خاطر همین شرایط کنسرت برگزار نمی شود امکان حضور بانوان در استادیوم امام رضا وجود نداشت و بهتر بود فدراسیون فوتبال با علم به این موضوع و زمانی که مجوز حضور تماشاگر در استادیوم صادر شد به بانوان بلیط نمی فروخت. در این صورت توقعی هم به وجود نمی آمد و هزار خانم علاقمند به فوتبال پشت درهای استادیوم تجمع نمی کردند. در آن تجمع اتفاقی برای یک تماشاگر می افتاد آنوقت چه کسی مسئولیت این اتفاق را بر عهده می گرفت؟ اگر برگزاری بازی با تماشاگر برای فروش بلیط به بانوان یک الزام بود چرا از ورود بانوان به استادیوم امام رضا جلوگیری شد؟ در چنین شرایطی بهترین تصمیم این بود که بازی به بهانه کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار می شد. همانند دیدار با امارات در استادیوم آزادی تهران.

توییت رییس فدراسیون فوتبال

توییت رییس فدراسیون فوتبال

بعد از این اتفاق مهرداد سراجی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال توئیت نگران کننده ای را منتشر کرده است. او در صفحه شخصی خود نوشت: « اخبار نگران کننده ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا به گوش می رسد. قبلا هم تاکید کرده بودم آنهایی که در وزارت ورزش و جوانان برای فدراسیون فوتبال مسیری را طراحی کردند که اتفاقات تلخ مشهد در آن رخ دهد امروز پاسخگوی تصمیمات خود باشند. او در توئیتی دیگر می نویسد: آنها که تا دیروز از تلاش های شبانه روزی و برگه زرین حرف زدند امروز مسئول مستقیم مشکلات فدراسیون فوتبال هستند. اصلاح فوتبال نیاز به کار ریشه ای دارد. کار نیمه تمام را باید تمام کرد تا شاهد بازگشتی از جنس تعلل نباشیم!»

توئیت مهرداد سراجی به وضوح نشان می دهد بین اعضای هیات رییسه اختلاف نظر وجود دارد و اینطور که مهرداد سراجی گفته همه اعضای هیات رییسه موافق برگزاری دیدار تیم ملی در برابر لبنان در استادیوم امام رضای مشهد نبودند چرا که می دانستند امکان حضور تماشاگران خانم در استادیوم مورد اشاره وجود ندارد.