۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

استقلال و پرسپولیس در بورس ثبت شدند

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
کد خبر: 612943
استقلال و پرسپولیس در بورس ثبت شدند

امروز و پس از سال ها سرانجام استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس به ثبت رسیدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شب گذشته بود که حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: "طلسم ۲۴ ساله شکست. امروز باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس ثبت شدند."

طی هفته اخیر، ارزش‌ گذاری سرخابی‌ها به پایان رسید و بر همین اساس ارزش استقلال ۲۷۸۰ میلیارد تومان و ارزش پرسپولیس ۳۲۱۰ میلیارد تومان تعیین شد. هرچند که این ارزش گذاری مورد انتقاد قرار گرفت. به غیر از ارزش ‌گذاری ابهام آمیز، داریی‌های این دو تیم نیز مشخص نیست. برای مثال ورزشگاه شهید کاظمی و کارگران برای پرسپولیس و کمپ حجازی برای استقلال است که با توجه به روشن نبودن سند این دو باشگاه و آگاه نبودن عموم قابل استناد نیستند.

با این حال چنانکه پیش از این از سوی آن سازمان وعده شده بود این امر تا پایان ماه بهمن محقق شود، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس ثبت شده اند. طبق اعلام رسمی فاز بعدی آن است که این باشگاه ها به عنوان دو شرکت در بازار پایه فرابورس درج نماد شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بورس، علت اینکه این باشگاه‌ها باید در بازار پایه درج نماد شوند، این است که دو باشگاه صورت‌های مالی شفافی ندارند و جزو شرکت های سودآور نیستند، همچنین ثبت نزد سازمان به هیچ عنوان به معنی پذیرش شرکت ها در بورس نیست بلکه صرفا قرار است این دو باشگاه با توجه به ریسک هایی که دارند در بازار پایه فرابورس درج نماد شوند.