۰ نفر

واکنش سجادی به خبر عزل عزیزی خادم؛

به اساسنامه فدراسیون احترام می گذاریم

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷
کد خبر: 610243
به اساسنامه فدراسیون احترام می گذاریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: هر فدراسیونی برای خودش اساسنامه و هیات رئیسه با حدود اختیارات دارد و ما هم منتظریم موارد به ما منعکس شود تا ببینیم چه وظایف نظارتی داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سید حمید سجادی در حاشیه اختتامیه لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اظهار داشت: دهه فجر را تبریک عرض می‌کنم واین ایام برهمگان مبارک باشد. از دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می‌کنم  چون کاری کرد که با یک ابتکار جالب و در نوع خود جذاب و سهل الوصول هر علاقمندی که می‌توانست خیلی راحت در این مسابقات شرکت می‌کرد و از اینکه خانواده هایشان هم استقبال کرده بودند، راضی بودند.

وی افزود: یکی از شاخه‌های ورزش، ورزش همگانی است که مورد استقبال است و بیشتر جوامع بشری ورزش همگانی را عاملی برای کاهش درمان می‌دانند. برخی اعتقاد دارند این ورزش می‌تواند پایه‌ای برای ورزش قهرمانی باشد و برخی دیگر هم می‌تواند اوقات فراغت را پر و انسان را از بلاتکلیفی خارج کند و جسم و روح را صیقل دهد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در جامعه هم جزو اهم مواردی است که با توجه به سبک زندگی امروز تقریبا جوامع بشری به اشتراک رسیده‌اند و می‌گویند ورزش همگانی را باید انجام دهیم به هزار و یک دلیل. باید بخشی از زندگی 24 ساعته خود را با رویکردهای مختلف به ورزش همگانی اختصاص دهیم.

سجادی در مورد خبرهایی که پیرامون  عزل عزیزی خادم مطرح می‌شود گفت: ما هم این موضوع را شنیدیم و چیزی رسمی و کتبی به ما اعلام نشده است. در هر صورت هر فدراسیونی برای خودش اساسنامه و هیات رئیسه با حدود اختیارات دارد. ما هم منتظریم به ما منعکس شود تا ببینیم ما هم چه وظایف نظارتی داریم.

وی در مورد اینکه آیا انتصاب‌های عزیزی خادم برای وزارت ورزش هم جای سوال داشت یا خیر، عنوان کرد: در حال بررسی هستیم و باید گزارش رسمی بیاید. ما 52 فدراسیون ورزشی داریم و در زمان علی نژاد هم که معاون وزیر بود، اساسنامه جدید فدراسیون‌ها ابلاغ شد. وقتی این کارهای حقوقی انجام شده  ما هم به مجامع و اساسنامه‌ها احترام می‌گذاریم تا خود فدراسیون ها روی پای خود بایستند و فضای حقوقی محکمی را دنبال کنند.

وزیر ورزش و جوانان در مورد سفرش به پکن و اینکه چرا با توماس باخ دیدار نکرد، گفت: خیلی علاقمند بودیم که با باخ دیدار کنیم اما به دلیل محدودیت های کرونایی که کشور میزبان تعریف کرده بود، وقتی وارد شدیم، فرودگاه را تعطیل دیدیم و فقط با پروازهای ورودی و خروجی برای شرکت کنندگان در المپیک زمستانی همکاری می‌کردند، بنابراین امکان تردد به صورت عادی و روزانه نبود.

سجادی تاکید کرد: اینطور نبود که یک روز از برنامه را تغییر دهیم و در حداقل زمان ممکن پرواز جور کنیم.  قرار ملاقات ما با باخ روز سه شنبه بود، اما دوستان در کمیته ملی المپیک خواهش کردند که دیدار روز دوشنبه برگزار شود، اما همان روز پرواز بازگشت به ایران را داشتیم و اگر قرار بود آن پرواز را از دست دهیم، باید تا پنجشنبه در پکن می‌ماندیم. حساب که کردیم دیدیم حدود 8 روز خارج از ایران بودیم. بنابراین وقتی با آنها طرح موضوع کردیم امکان تغییر برنامه برایشان نبود و برای ما هم امکان تغییر پرواز و به همین دلیل فرصت دیدار نشد.

وی ادامه داد: از دوستان در سفارت ایران در پکن و آقای کشاورزاده تشکر می‌کنیم که زحمت زیادی به آنها دادیم که در حداقل زمان ممکن حضور ما در پکن را فراهم کردند. دقیقه 99 آی دی کارت ما آماده شد و خیلی به سختی توانستیم به افتتاحیه و دهکده بازی‌ها برسیم. در این حضور از مکان‌های برگزاری بازی ها و بازدید کردیم. همین رعایت پروتکل‌ها که ما در نظر گرفتیم، یک مقدار سهل و آسان است و در آنجا خیلی سخت گیر تر هستند. اگر قرار است کنترل جدی داشته باشیم، آن شرایط درست است. در مجموع با دبیرکل کمیته ملی المپیک چین، وزیر ورزش و جوانان و سه تن از مدیران تاثیرگذار توماس باخ دیدار داشتیم. مدیران باخ گفتند چون شرایط ملاقات فراهم نبوده شما را به لوزان سوئیس دعوت می‌کنیم و در اولین زمان ممکن به آنجا سفر خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد وضعیت خصوصی سازی سرخابی‌ها عنوان کرد: امروز در وزارت اقتصاد با حضور سه وزیر و مسئولان خصوصی سازی جلسه داریم و مشخص می‌شود که نماد استقلال و پرسپولیس چه زمانی بالا می‌آیند. ما هم خودمان به این نتیجه رسیدیم که این کار در حال شدن است و همه به هم دست به دست هم دادیم. از علی نژاد هم تشکر می‌کنم که برای خصوصی سازی این دو باشگاه خیلی وقت گذاشت.

وی در مورد عدم اعزام کشتی گیران به آمریکا اظهار داشت: موضع خاصی نداریم و به نطرات فدراسیون‌ احترام می‌گذاریم. در راس کار یک مدیر موفق و قهرمان المپیک یعنی دبیر  بالای سر کار بوده و ما هم پشتبیان فدراسیون‌ها هستیم.