۰ نفر

۶ بازیکن بزرگی که رئال مادرید آنها را فروخت + عکس

۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبر: 534117
۶ بازیکن بزرگی که رئال مادرید آنها را فروخت + عکس

تیم فوتبال رئال مادرید در سال‌های گذشته و به علت‌های مختلف، مجبور به فروش ستارگان زیادی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فصل نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا هفته‌های آینده و به صورت رسمی آغاز خواهد شد و تیم‌های بزرگ اروپایی نیز می‌توانند به صورت رسمی پا به این بازار بگذارند و ستارگان فوتبال جهان را جذب کنند.

بازاری که اکنون و قبل از شروع رسمی فصل نقل و انتقالات نیز فعالیت در آن آغاز شده است و خیلی از تیم‌ها نیز در آن فعال بوده و بازیکنان مد نظر خود را جذب کرده اند.

رئال مادرید نیز مانند سایر باشگاه‌های اروپایی در این بازار فعال بوده و از هم اکنون بازیکنان مد نظر خود را انتخاب کرده است. رئالی‌ها نیز گاهی اوقات به جای خرید ستارگان بزرگ دنیای فوتبال، مجبور به فروش آن‌ها شده اند؛ فروشی که اکثرا برای رئال با ضرر همراه بوده است و کمتر زمانی بوده که مدیران رئال مادرید از فروش بازیکنان بزرگ خود سود برده باشند.

به ۶ ستاره‌ای که رئال مادرید پیش از اتمام قرارداد آن‌ها، مجبور به فروششان شده است، اشاره خواهیم کرد. (کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی به صورت آزاد رئال مادرید را ترک کرد و رئالی‌ها پولی بابت انتقال او به یوونتوس دریافت نکرده اند.)

۱- رونالدو

اسطوره برزیلی دنیای فوتبال با وجود دوران کوتاه حضور در رئال مادرید، اما بازی‌های ماندگاری را در این تیم از خود به یادگار گذاشت. رونالدو به دلیل مصدومیت‌های فراوان خیلی زود رئال را ترک کرد و مدیران رئال مادرید ترجیح دادند این ستاره را که در آن سال ارزشی به مبلغ ۲۵ میلیون یورو داشت، در سال ۲۰۰۷ و با مبلغ ۷ میلیون یورو به میلان ایتالیا بفروشند.

2

۲- یان هونتلار

ستاره هلندی دنیای فوتبال، یان هونتلار در سال ۲۰۰۹ به رئال پیوست و تنها ۶ ماه پس از ورود به رئال مادرید به دلیل اعمال نظر شخصی مدیر آن سال‌های رئال مادرید، یعنی فلورنتینو پرز با ضرری ۳ میلیون یورویی به میلان ایتالیا فروخته شد. هونتلار هیچگاه به رئال مادرید بازنگشت.

3

۳- وسلی اسنایدر

این هلندی که یکی از بهترین ستارگان تاریخ فوتبال هلند نیز است، در سال ۲۰۰۷ و با انتقالی به مبلغ ۲۵ میلیون یورو از آژاکس به رئال مادرید پیوست. این بازیکن هیچگاه در رئال مادرید نتوانست روز‌های درخشانی را برای خود ثبت کند و در سال ۲۰۰۹ و با ۱۰ میلیون ضرر برای رئال مادرید و با مبلغ ۱۵ میلیون یورو به اینتر پیوست. اسنایدر در اینتر افتخارات فراوانی را به دست آورد که مهمترین آن قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

4

۴- آرین روبن

روبن که از بزرگترین ستارگان هلندی دنیای فوتبال است، در سال ۲۰۰۷ و با مبلغ ۳۵ میلیون یورو از چلسی به رئال مادرید پیوست؛ اما روبن در سال ۲۰۰۹ و به دلیل آمدن رونالدوی پرتغالی و کاکا به رئال مادرید مجبور به ترک این تیم اسپانیایی شد.

در سال ۲۰۰۹ رئال مادرید با ضرری ۱۰ میلیون یورویی و با مبلغ ۲۵ میلیون یورو روبن را به بایرن مونیخ فروخت. انتقالی که اگر چه برای رئالی ها با ضرر همراه بود، اما تیم بایرن مونیخ را صاحب یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ خود کرده است. روبن بعد‌ها اعلام کرد که خروج از رئال و انتقال به بایرن مونیخ بهترین تصمیم دوران حرفه‌ای او بوده است.

5

۵- گونسالو ایگواین

این ستاره آرژانتینی در سال ۲۰۰۶ با ۱۳ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و توانست در مدت حضور ۶ ساله و موفق خود در مادرید در ۱۹۰ بازی ۱۰۷ گل به ثمر برساند. ایگواین در سال ۲۰۱۳ و با مبلغ ۳۷ میلیون یورو به ناپولی پیوست. در این تیم نیز حضور موفق داشت و آمار و عملکرد خوبی را از خود به ثبت رساند. ایگواین از معدود ستارگانی بوده است که رئالی‌ها از فروش او سود کرده اند.

6

۶- آلوارو موراتا

موراتا تا کنون رئال مادرید را ۲ بار ترک کرده است. بار اول در سال ۲۰۱۴ رئال مادرید او را با مبلغی به ارزش ۲۰ میلیون یورو به یوونتوس فروخت و تنها ۲ سال بعد او را با ۳۰ میلیون یورو به مادرید بازگرداند.

بار دوم نیز در سال ۲۰۱۷ رئال مادرید موراتا را با قیمت ۶۶ میلیون یورو به چلسی فروخت و او را تبدیل به گران‌ قیمت‌ترین بازیکن اسپانیایی تاریخ فوتبال و دومین فروش گران‌قیمت تاریخ رئال مادرید کرد.

7