۰ نفر

فینالیست آسیا به دنبال کمک های مردمی!

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷
کد خبر: 529395
فینالیست آسیا به دنبال کمک های مردمی!

معادلات اقتصادی در فوتبال ایران شگفت‌انگیز است. فوتبالی که لقب «حرفه‌ای» را در کنار اسمش می‌بیند، در دنیایی کاملا آماتور سیر می‌کند و این موضوع مخصوصا وقتی پای بحث پول و مسائل اقتصادی به‌میان می‌آید، بیش از پیش ملموس می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  تازه‌ترین مصداق از این داستان هم مربوط می‌شود به ترفند تکراری، غیرحرفه‌ای و بی‌فایده باشگاه پرسپولیس در اعلام شماره‌حساب برای جمع‌کردن کمک‌های مالی!

در اطلاعیه کوتاهی که رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر کرده، آمده است: «طی ماه‌های گذشته هواداران پرشمار باشگاه بارها در پیام‌ها و تماس‌های خود، درخواست ارائه یک شماره‌حساب مطمئن، متعلق به دریافتی‌های مستقیم به‌حساب پرسپولیس داشتند.

به همین بهانه و برای ارج‌نهادن به خواسته هواداران و رفع مشکلات عدیده مالی، مدیریت باشگاه پرسپولیس اقدام به انتخاب یک شماره کارت بانکی کرد.» حالا کاری به نگارش عجیب این اطلاعیه نداریم، اما اصل مطلب که دست نیاز دراز کردن به سمت هواداران است، تا به حال بارها آزموده شده و نتیجه مناسبی به‌همراه نداشته است. مردم هزار جور مشکل مالی دارند و این روزها بسیار گرفتارتر از آن هستند که در تامین هزینه‌های باشگاه محبوب خود مشارکت کنند. به‌علاوه دریافت پول بدون ارائه خدمات، جنبه تکدی دارد و هیچ‌‌جای فوتبال حرفه‌ای جهان دیده نمی‌شود.

باشگاه باید سازوکار ارائه خدمات ارزنده به هوادار را داشته باشد و از رهگذر آن سود مالی هم به‌دست بیاورد. فروش اقلام هواداری، اجاره‌دادن برند باشگاه به رستوران‌ها یا تاکسی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی و هزار و یک کار دیگر که در جهان رایج است، می‌تواند جایگزین درخواست مستقیم کمک‌های مالی باشد.