۰ نفر

سه خطری که پرسپولیس را تهدید می کند

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبر: 529150
 سه خطری که پرسپولیس را تهدید می کند

اگرچه هنوز تا پایان فصل و نقل‌وانتقالات تابستانی زمان زیادی باقی مانده است، اما حرف و حدیث‌ها شروع شده و شایعاتی که لااقل تا این لحظه به گوش می‌رسد، اصلا برای پرسپولیس خوشحال‌کننده نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، به‌طور مشخص انگار سازمان دفاعی قرمزها هدف گرفته شده و جدایی دو بازیکن کلیدی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی از این ساختار، می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به تیم بزند. شاید به جرات بتوان گفت مهم‌ترین دغدغه یحیی گل‌محمدی در بحث نیروی انسانی برای فصل بعد، در همین بخش دفاعی است. در غیر این صورت او در فاز هجومی آن‌قدر بازیکن دارد که برخی از بهترین‌ها را به اجبار باید بیرون بنشاند.

* جدایی احتمالی کنعانی: رسانه‌های قطری اخبار نقل‌وانتقالاتی را با انتشار خبر پیوستن محمدحسین کنعانی‌زادگان به الاهلی قطر استارت زده‌اند؛ خبری که اگر درست باشد، منجر به فروپاشی زوج اصلی خط دفاعی قرمزها خواهد شد. این فصل جلال حسینی و کنعانی عمق خط دفاعی پرسپولیس را پوشش دادند و نتیجه عملکردشان قابل دفاع بوده است. شاید کنعانی به هر دلیل محبوبیت چشمگیری بین هواداران نداشته باشد، اما حقیقت آن است که او از زمان حضور در پرسپولیس در ابتدای لیگ نوزدهم یکی از بهترین نفرات تیم بوده است. او مدافع مطمئن و باکیفیتی به‌شمار می‌آید، فوتبالش رشد کرده و اخیرا حتی به ترکیب تیم‌ملی هم رسیده است. در این دو سال دشوار بتوان اشتباه یا تزلزل مهمی از کنعانی به یاد آورد. با این اوصاف نیازی به توضیح نیست که جدایی کنعانی به سود پرسپولیس نخواهد بود و پر کردن جای خالی این بازیکن هم به سادگی اتفاق نمی‌افتد.

* جدایی احتمالی نوراللهی: بخش دیگری از اخبار حکایت از جدایی احمد نوراللهی از پرسپولیس و پیوستن او به لیگ ستارگان قطر دارد. این هم یک شوک فنی دیگر برای سرخ‌ها خواهد بود. نوراللهی در این سال‌ها یکی از باثبات‌ترین بازیکنان پرسپولیس بوده است. معمولا ارنج قرمزها هر تغییری که داشته، نوراللهی در زمین مانده است. او از آن دسته هافبک‌های دفاعی است که علاوه بر خصوصیات تدافعی، در فاز تهاجمی و بازیسازی هم عملکرد خوب و موثری دارد. خیلی از توپ‌ها در میانه میدان به نوراللهی ختم می‌شود و این اوست که به بازی قرمزها ریتم می‌دهد. نوراللهی تا اینجا با شش گل زده بهترین گلزن سرخ‌ها در لیگ بیستم بوده است. این بازیکن که بعد از جلال حسینی و امید عالیشاه کاپیتان سوم قرمزها به‌شمار می‌آید، حالا با پیشنهاد باشگاه‌های قطری مواجه شده و اگر جدا شود، شاید توازن فنی قرمزها آسیب ببیند.

* کاهش کیفیت حسینی: از این دو مورد که بگذریم، جلال حسینی هم به عنوان کاپیتان اصلی و رکن اساسی پرسپولیسی‌ها، به هر حال در مسیر سالمندی قرار دارد و راه گریزی از این ماجرا نیست. او درحال‌حاضر 39 ساله است و گاهی در استارت‌های انفجاری سریع، شبیه گلی که الوحده در بازی برگشت به پرسپولیس زد، آثار فرسودگی عضله‌ها در حسینی آشکار می‌شود. فصل آینده هم طبیعتا جلال وارد چهل سالگی می‌شود و قرار نیست رو به شادابی برود. حسینی بدون تردید یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران بوده و ارزش‌های واقعی این بازیکن بعد از بازنشستگی او آشکار خواهد شد. با این تفاسیر هر زمان که جلال حسینی چهار گوشه میادین را ببوسد، پر کردن جای او یک پروژه بسیار بزرگ برای باشگاه پرسپولیس خواهد بود.