۰ نفر

به جا مانده از دربی تهران؛

چهار چهره جمعه جنجالی + عکس

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۶:۲۹
کد خبر: 528086
چهار چهره جمعه جنجالی + عکس

جمعه‌شب نودوپنجمین دربی تهران بین پرسپولیس و استقلال برگزار شد و سرخ‌پوشان این بازی را با یک گل به سود خود به پایان بردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، این سومین شهرآورد پیاپی پایتخت بود که به‌خاطر شیوع کرونا در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار می‌شد. در شرایطی که سه دربی پیشین با نتیجه مشابه دو بر دو به پایان رسیده بود و با توجه به مهاجمان باکیفیت دو تیم انتظار می‌رفت این بازی هم پرگل باشد، اما چنین اتفاقی رخ نداد. هم موقعیت کم داشتیم و هم گل. در این میان پرسپولیس از فرصت‌ها بهتر استفاده کرد و مسابقه را برد. از این بازی که در دقایق پایانی به جنجال هم کشیده شد، چهار چهره شاخص را برگزیده‌ایم.
یحیی گل محمدی

* یحیی گل‌محمدی: تصاویری که بعد از بازی از شادی سرمربی پرسپولیس منتشر شد در نوع خودش منحصربه‌فرد بود. شاید حتی پس از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم این حجم از شادی از یحیی دیده نشده بود. این مساله می‎‌توانست ناشی از سه امتیاز بسیار حساسی باشد که پرسپولیس گرفت. به هر حال سرخ‌پوشان در کورس فشرده قهرمانی نیاز مبرم به کسب این برد داشتند و در غیر این صورت از سپاهان عقب می‌افتادند. با این حال شعف ویژه گل‌محمدی دلیل دیگری هم داشت؛ اینکه او پیش از این هرگز به‌عنوان سرمربی پرسپولیس موفق به فتح دربی تهران نشده بود. این طلسم انتقادات زیادی از یحیی به‌دنبال داشت و فشار زیادی بر او وارد کرده بود. اما در نهایت این مربی در یک بزنگاه مهم موفق شد نخستین پیروزی‌اش در شهرآورد را به دست بیاورد.

فرهاد مجیدی

* فرهاد مجیدی: اوضاع به کام سرمربی استقلال نیست. آبی‌ها از سه بازی آخر لیگ فقط یک امتیاز گرفته‌اند. این تیم برابر پیکان تن به تساوی داد و به ذوب‌آهن و پرسپولیس هم باخت. با احتساب مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در شش بازی اخیر تنها یک پیروزی به دست آورده؛ بردی دشوار برابر الشرطه عراق که با یک گل از روی نقطه پنالتی به دست آمد. بعد از شکست در دربی، فرهاد مجیدی گفت: «نمی‌دانم چرا بعد از بازگشت از آسیا تمرکز لازم را نداریم. باید مشکل را پیدا کنم.» شاید هم اشکال از این باشد که او بعد از صعود تیمش در آسیا بیش از حد این موفقیت را بزرگ کرد. مجیدی در رختکن مهدی قائدی را روی دوش گرفت و در نشست خبری از کسب ستاره سوم سخن گفت. چه‌بسا این رفتار و گفتار تناسبی با موفقیت در آن سطح نداشت و تمرکز استقلال را به هم زد.

عیسی آل کثیر

* عیسی آل‌کثیر: کسی که گل سه‌امتیازی دربی را می‌زند، برای مدت‌ها خودش را بیمه می‌کند. حالا این اتفاق برای عیسی آل‌کثیر رخ داده؛ بازیکنی که اسم و عکسش روی جلد بسیاری از مطبوعات کشور رفت. عیسی یک گلزن حرفه‌ای است؛ کسی که چارچوب را خیلی خوب می‌شناسد و سر بزنگاه کار را تمام می‌کند. شاید آل‌کثیر مدت‌ها در زمین پیدا نباشد، اما بلد است در موقعیت خطرناک در جای لازم حاضر شود و ضربه‌اش را بزند. او هفته قبل هم گل خوب و مهمی به سپاهان زد.

* محمدرضا اکبریان: شاید استقلال بدشانس بود که برخورد سهل‌انگارانه وحید امیری با مهدی قائدی در دقایق ابتدایی بازی رخ داد. داور مسابقه در آن زمان هنوز تسلط کافی بر جریان بازی پیدا نکرده بود و چه‌بسا آمادگی لازم را برای اعلام یک پنالتی به سود آبی‌ها در دقیقه سوم نداشت. در هر صورت محمدرضا اکبریان قضاوتی سخت در یک بازی پرحاشیه داشت، اما پنالتی سوخته استقلال به‌عنوان یک نمره منفی در کارنامه او به جا ماند. شاید اگر آن پنالتی اعلام می‌شد، شرایط بازی تغییر می‌کرد.