۰ نفر

ایران به روایت بسکتبالیست آمریکایی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 526856
ایران به روایت بسکتبالیست آمریکایی

«خیلی دوست دارم برای تیم ملی ایران بازی کنم.» این اعتراف صادقانه پری پتی است‌؛ بازیکن تیم بسکتبال شهرداری گرگان.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، پتی بعد از 3سال بازی در ایران، با یک شوت استثنایی که‌ در فینال لیگ برتر بسکتبال زد، دیده شد؛ 3دهم ثانیه بیشتر از 3سال او را در معرض دید عموم قرار داد. پتی از علاقه‌اش به ایران گفته است؛علاقه‌ای که او را شاید دوباره به ایران بکشاند. پتی آمریکایی است و هیچ وقت فرصت حضور در تیم ملی این کشور را نداشته، شاید به همین دلیل است که دوست دارد برای ایران بازی کند. اما او این را حق خودش نمی‌داند.

    چطور شد که 3سال پیش لیگ برتر بسکتبال ایران را برای بازی انتخاب کردید؟

ایجنتی که با تیم شهرداری گرگان کار می‌کرد با من تماس گرفت و از من پرسید که آیا مایلم در ایران بازی کنم؟ این پیشنهاد برای من خیلی جالب بود چون علاقه زیادی به دیدن فرهنگ‌های مختلف دارم. ما بر سر جزئیات صحبت کردیم و به توافق رسیدیم و من خوشحال شدم که می‌توانم به ایران بیایم.

    قبل از این توافق چیزی درباره ایران شنیده بودید؟

قبل از آمدن به ایران چیزی درباره این کشور نمی‌دانستم، فقط اخبار ترسناک را شنیده بودم. کمی اضطراب داشتم و می‌ترسیدم، ولی وقتی به اینجا رسیدم همه اینها به سرعت برطرف شد.

  زندگی شخصی شما در ایران چگونه گذشته؟

زندگی در ایران برای من فوق‌العاده بود. هیچ مشکلی نداشتم. مردم خیلی مهربان و صمیمی هستند و برخورد دوستانه‌ای با من دارند. من اینجا را دوست دارم.

  شما در ایران با خانواده‌تان زندگی می‌کنید؟

نه. من خانواده‌ام را به ایران نیاوردم و اینجا تنها زندگی می‌کنم.

  آنها درباره ایران چه فکر می‌کنند؟

آنها هم مثل من قبل از آمدنم به ایران کمی نگران و مضطرب بودند. وقتی به اینجا آمدم دائما با آنها تماس تصویری داشتم، از وضعیتم در اینجا گفتم و متوجه شدند که چه جای خوبی است. آنها ایران را به واسطه دیدگان و دوربین گوشی من شناختند.

  بعد از افزایش تنش بین ایران و آمریکا و اعمال تحریم‌ها، درباره ماندن در اینجا مردد نشدید؟

نه، هیچ وقت تردیدی درباره ماندن در ایران نداشتم. اینجا همیشه برای من امن و بی‌خطر بوده، به‌خصوص گرگان که شهر کوچکی است و مردم مهربانی دارد.

  درخشش و قهرمانی شما در فینال لیگ برتر بسکتبال ایران در رسانه‌های آمریکایی هم بازتاب داشت؟

شخصا چیزی در رسانه‌های آمریکایی ندیدم، ولی خانواده و دوستانم خیلی خوشحال بودند، درست مثل واکنشی که هواداران ایرانی داشتند، ولی هنوز ندیده‌ام که سلبریتی‌ها واکنشی نشان داده باشند.

  سابقه داشته که شوتی مثل آنچه را که در فینال دیدیم، گل کنید؟

نه هیچ وقت، این نخستین بار بود.

  بعد از قهرمانی واکنش همبازیان‌تان در رختکن چه بود؟

همه هیجان‌زده بودیم و نمی‌توانستیم آنچه اتفاق افتاده را باور کنیم. در رختکن جشن گرفته بودیم و بازیکنان روی من آب می‌ریختند. لحظات فوق‌العاده‌ای بود و خوشحال بودم که توانسته‌ام این قهرمانی را به مردم گرگان هدیه کنم.

  مردم گرگان هم در بازگشت تیم جشن بزرگی گرفتند.

مردم گرگان پرشور، دوست‌‌داشتنی و قدردان هستند. برای آنها و همچنین شهر خوشحالم. آنها خیلی ذوق‌زده شده بودند. ما کنار همدیگر جشن گرفتیم و همه‌‌چیز فوق‌العاده بود.

  شما یک استوری درباره بازی در تیم ملی ایران گذاشته بودید. دوست دارید برای تیم ملی ایران بازی کنید؟ از نظر قانونی چنین امکانی وجود دارد؟

صادقانه بگویم خیلی دوست داشتم برای تیم ملی ایران بازی کنم. ولی می‌دانم که بازیکنان ایرانی برای بازی در تیم ملی یک عمر تلاش کرده‌اند و نمی‌خواهم این فرصت را که آرزوی قدیمی آنها بوده بگیرم. با گذاشتن این پست فقط خواستم مردم را تشویق ‌کنم که مسابقات بسکتبال و تیم ملی ایران را بیشتر پیگیری کنند. از طرف دیگر قوانین هم بازی من در تیم ملی ایران را غیرممکن کرده است.

  مقصد بعدی شما بعد از قهرمانی با شهرداری گرگان کجاست؟ می‌خواهید در ایران بمانید؟

خیلی دوست دارم که در ایران بمانم. اینجا را دوست دارم و احساس امنیت می‌کنم. این سومین فصل متوالی من در شهرداری گرگان بود و در این تیم راحتم. باید در این‌باره صحبت کنیم و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد.