۰ نفر

به صلاحدید وزارت بهداشت؛

بازیکنان پرسپولیس به قرنطینه می‌روند؟

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹
کد خبر: 522964
بازیکنان پرسپولیس به قرنطینه می‌روند؟

در حالی که به صلاحدید وزارت بهداشت، پروازهای از مقصد هند به ایران و بالعکس از ساعت ۲۴ امشب متوقف می شود، قرار است بازیکنان پرسپولیس با پرواز چارتر به تهران بازگردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در حالی که بر اساس تصمیم وزارت بهداشت و اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای از مقصد هند و پاکستان به ایران و بالعکس از ساعت ۲۴ امشب متوقف می‌شود، تیم پرسپولیس در راستای بازی‌های باشگاهی آسیا در شهر گوای هند حضور دارد.

پرسپولیس که تا چند روز آینده و در پایان مرحله برگشت بازی‌های آسیایی، به کشور بازمی گردند، ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ با پرواز چارتر و اختصاصی از مهرآباد راهی گوا شدند.

گفته می‌شود بازیکنان این تیم در حال حاضر به دلیل وخامت اوضاع هند از نظر شیوع ویروس کرونا، در قرنطینه بوده و اجازه خروج از هتل جز برای مسابقات را ندارند؛ پرواز برگشت نیز چارتر بوده و مستقیماً از فرودگاه گوا به فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

در هند شمار مبتلایان روزانه به کرونا در حال ثبت رکوردهای جدیدی است و برای سومین روز پیاپی بیشترین ابتلای روزانه جهانی در این کشور ثبت شده است؛ وزارت بهداشت هند اعلام کرده طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۶۷۸۶ مبتلا و ۲۶۲۴ قربانی جدید را ثبت کرده که بیشترین میزان از زمان آغاز همه‌گیری در این کشور است.

برخی کارشناسان بر این نظرند که بازیکنان این تیم باید در هتل فرودگاه امام خمینی (ره) قرنطینه شوند؛ هر چند که در دستورالعملی که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده، دستوری مبنی بر قرنطینه دیده نمی‌شود و این سازمان صرفاً به بیان این نکته که: «پرواز برنامه‌ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پروازها محدود و به صورت موردی انجام می‌شود»، امکان انجام پرواز بازگشت بازیکنان پرسپولیس به کشور را فراهم کرده است.

در همین خصوص محمد خداکرمی معاون بازرگانی هواپیمایی وارش اظهار داشت: قرار است کادر و بازیکنان تیم پرسپولیس با پرواز اختصاصی چارتری وارش به فرودگاه امام خمینی (ره) بازگردند.

وی در خصوص پروتکل‌های بهداشتی این پرواز گفت: علاوه بر دستورالعمل‌هایی که سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) و انجمن جهانی شرکت‌های هواپیمایی (یاتا) در خصوص ترددهای هوایی تهیه کرده اند، سازمان‌های هواپیمایی هر کشور نیز دستورالعمل جداگانه ای تدوین کرده که باید دید پروتکل‌های سازمان هواپیمایی کشوری هند به چه صورت است و برای پروازهای خارجی چه محدودیتی می‌گذارد.

خداکرمی افزود: معمولاً تیم‌های فوتبال برای جابه جایی، به دلیل آنکه جزو پروازهای برنامه‌ای نیستند، مقررات مستقلی دارند و مشمول مقررات عمومی پروازها نمی‌شوند با این حال تابع تصمیمات دولت هند در خصوص پروازهای خارجی هستیم.

وی از احتمال تهیه برخی مقررات جدید از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جابه جایی تیم‌های آسیایی نیز خبر داد.